Hvor Mye Bør Jeg Bruke På Google Ads (PPC)?

Når vi kjører et digitalt markedsføringsbyrå, Er det eneste spørsmålet vi ofte blir spurt:
Hvor mye skal Jeg bruke På Google Ads (tidligere Kjent Som Google Adwords, også referert TIL SOM PPC), Yelp-annonser eller facebook-og Instagram-annonser?

nedenfor skisserer jeg en enkel tilnærming som du kan bruke. Tilnærmingen er ikke begrenset Bare Til google Ads bruke.

Å gå gjennom denne trinnvise prosessen har mange fordeler for deg:

  • Hvor mye bør du bruke for å nå nye kundemål?
  • slik kommer du frem til Et Anbefalt Google Ads-budsjett
  • Klargjøring av forventninger og ny kundevekst
  • Forstå Hvordan du gjør markedsføringen ansvarlig og betaler for seg selv

generelt sett varierer hvor mye Du bør bruke På Google Ads. Du kan bruke så lite som $50 per måned eller oppover på $10.000 eller mer. Hvor mye du ender opp med å bruke, avhenger av salgsmålene dine, hvor stort geografisk område du målretter mot, søkevolum og bransjens konkurranseevne.

Men min anbefaling er:

  1. Hva er dine mål for nye leads, inntekter?
  2. Hvor mye trafikk trenger du for å nå dine mål?
  3. hva er gapet i utgifter mellom hvor du er nå og hvor du trenger å være?

Trinn En: Hva Er Dine Mål For Kundeemner eller Inntekter?

det første trinnet i prosessen kan være øyeåpning. Spør deg selv, hva er målet ditt for nye kundeemner eller inntekter?

hvis målet om å øke leads er mye større enn dagens resultater, er beløpet Som skal brukes i Google Ads for å oppnå dette målet, like viktig. Som du vil se på et øyeblikk, etter at noen går gjennom prosessen, blir de ofte overrasket over hvor mye de må bruke for å nå målet.

La meg gå deg gjennom et reelt eksempel.

Vi har business-to-consumer (B-To-C) kunde som tilbyr mygg kontroll tjenester. De indikerte at de ønsket å skaffe 50 nye kunder per måned over hva de hadde gjort året før.

For tiden gjør de ulike guerilla markedsføringstaktikker og lokale messer og hadde eksperimentert med digital markedsføring året før. Så, la oss se hvordan vi kan komme frem til et realistisk Google ppc-budsjett for å nå sitt mål om å skaffe 50 nye kunder i løpet av året.

Trinn To: Hvor Mye Vil Trafikken Koste?

det neste trinnet i Å estimere Google Ads-budsjettet som trengs For å nå målet ditt, er å forstå hvor mye det vil koste deg å skaffe trafikken. Med Adwords estimerer Vi denne kostnaden basert på kostnad per klikk for søkeord som vi finner i Google Ads-Søkeordplanleggeren.

et raskt søk etter målrettede søkeord ved Hjelp Av Googles Søkeordverktøy viser at gjennomsnittlig kostnad per klikk (CPC) kommer til å være omtrent $5 for relevante vilkår.

klienten har uttalt at de har et budsjett på $1500 per måned-basert på gjennomsnittlig kostnad per klikk, som ville kjøpe oss 300 besøk.

Her er den enkle matematikken:

  • Gjennomsnittlig kostnad per klikk I Google Ads: $5
  • Månedlig Budsjett: $1,500
  • Besøk på nettstedet ditt: 300

Trinn Tre: Nettsted Konverteringsfrekvens

Forstå konverteringsfrekvenser krever noen grave i nettstedets Google Analytics og kanskje ringe sporing beregninger hvis du har.

for dette eksemplet, når jeg nevner konverteringer, refererer jeg til personer som har sendt inn et skjema, ringt deg for å be om en avtale eller kjøpe produktet eller tjenesten din.

hvis du ikke er komfortabel i nettstedets analyse, kan kanskje nettredaktøren hjelpe. Men generelt sett, for detaljhandelstjenester ser vi etter skjemainnsendinger (dvs.henvendelser) og telefonsamtaler. Hvis du ikke bruker samtalesporing, kan jeg fortelle deg at telefonsamtaler kommer inn på 1-3 ganger hastigheten som en skjemainnlevering gjør. Så hvis du har mottatt 10 skjema innleveringer, kan du med rimelighet anta et sted mellom 10-30 telefonsamtaler også.

generelt, for et nettsted for detaljhandelstjenester, er konverteringsfrekvensene (skjemaer + telefonsamtaler), hvis nettstedet ditt er godt utformet, sannsynligvis i 10% – området(kjørelengden din vil variere). Hvis du er en e-handel, konverteringsfrekvenser er vanligvis mye lavere og i 1-2% området. Men for å bedre forstå dette utseendet Til nettstedets Google Analytics.

Beregne Nettsted Fører:

Nettsted konverteringsfrekvens: 10%

Totalt nettsted fører: 30 (10% * 300 besøkende på nettstedet)

Trinn Fire: Lead-To-Customer Konverteringsfrekvens

dette trinnet handler om hvor effektiv du og dine ansatte er på å konvertere kundeemner til kunder. Eventuelle operasjonelle problemer du har (dvs. lav bemanning, dårlig kundeservice, etc.) vil i stor grad påvirke denne variabelen. Virksomheten er nært knyttet til markedsføringseffektivitet. Likevel bør du ha en ganske god følelse av dette nummeret – hvis du ikke gjør det, ville jeg gjøre det til en topp prioritet. Min erfaring med å jobbe med mange forskjellige bedrifter er at deres konverteringsfrekvenser når de får en forespørsel via telefon eller e-post varierer mellom 50% til 90% (i hvert fall for detaljhandelstjenester).

Totalt Nye Kunder:

Føre Til Kundekonvertering: 60% (din evne til å konvertere et kundeemne til en kunde)

Totalt Nye Kunder: 18 (60% * 30)

Konverteringsfrekvenser i andre kanaler utenfor Google er mye lavere, så du må være forsiktig med å bruke denne logikken så konkret På Facebook-annonser, Eller Instagram-annonser, for Eksempel. Men fordi kunder som Kommer fra Google aktivt skriver inn spørringer, er de prekvalifiserte leads-vi vet at de har et høyt interessenivå fordi de skrev inn et søk. Kunder som kommer Fra Facebook eller andre kanaler er ikke så forhåndskvalifiserte, hovedsakelig fordi de ikke aktivt søker etter produktet eller tjenesten din, siden de er på plattformen av andre sosiale grunner.

Trekk Det Helt – Bygg En Enkel Excel-Modell

jeg lager disse typer enkle modeller I Excel, og så endrer jeg det månedlige budsjettet for å se hvordan mine totale nye kunder endres med økende eller avtagende forbruk. Selvfølgelig er det avanserte Excel-formler du kan bruke, men i dette tilfellet er det bare enkelt å variere forbruket for å se hvordan de nye kundene dine endres.

Excel-modell For Google Adwords-Budsjett
Beregning Av Avkastningen På Google Ads-budsjettet

så å komme tilbake til vår klient som ønsket 50 nye kunder per måned – fra dette er det klart at basert på $5 per klikk og nettstedets konverteringsfrekvens sammen med lead-to-customer-konverteringsfrekvensen, vil $1500 per månedsbudsjett ikke nå sine mål om 50 nye kunder per måned. Klienten må bruke over $4000 per måned for å nå målet. Mens $4000 kan være mye for mange små bedrifter, ikke bli hengt opp på dette-poenget er å hjelpe deg å forstå hva som er en rimelig bruk for å slå dine mål. Du kan bruke Hva Du vil På Google Ads, men ved å gjøre det nå, vil du ha en bedre følelse av hva som er realistisk å forvente for kundeemner.

Excel – modell For Anbefalt Google Adwords-Budsjett
Excel-modell For Anbefalt Google Ads-Budsjett

Sørg For At Det Er Fornuftig Økonomisk-Det Siste & Viktigste Trinnet

den siste delen av denne prosessen er å sørge for at kontantstrømmen og fortjenesten er der fordi hvis det ikke er, må du fikse en av disse trinnene:

  1. Forbedre marginen din (øk prisen eller lavere utgifter)
  2. konverteringsfrekvensen på nettstedet ditt
  3. Forbedre føre til kundefrekvens

la oss bruke eksemplet ovenfor til å beregne den økonomiske avkastningen. Nedenfor er to finansielle forholdstall, return on ad spend (ROAS) og return on investment (ROI).

ROAS er bare salg avledet fra innsatsen delt på markedsføringsutgiftene. For denne klienten var gjennomsnittlig inntekt $ 500. DERMED ER ROAS: ($500 * 48 nye kunder) / $4000 I Adwords-utgifter, så $24 000 / $4000 = 600% ROAS. Dette er en veldig sunn avkastning. Men hva med å ta hensyn til utgiftene for å produsere disse salgene? DET er her KONGEN kommer inn.

TIL SAMMENLIGNING TAR ROI hensyn til kostnader og fortjeneste. Så hvis klienten har en 50% margin på $ 24.000 i salg, med andre ord, koster det $12.000 i arbeidskraft eller deler for å produsere disse salgene, det er $ 12.000 i brutto fortjeneste. Deretter trekke Adwords bekostning av $4000 fra brutto fortjeneste på $12.000 som forlater us $ 8000. Nå som vi har redegjort for bekostning å produsere salg, pluss markedsføring bekostning, AVKASTNINGEN er da, ($12,000 – $4,000)/$4,000 = 200% KONGE.

JEG liker ROI som en metrisk bedre fordi det tar hensyn til margin / kostnad for salg,annonseringskostnader og fortjeneste. VIRKELIG HVA ROI har vist oss er at ut av $24 000 i inntekter generert, betalte vi $12 000 i utgifter for å produsere disse salgene (arbeidskraft og deler) og vi betalte vår $ 4000 markedsføringsutgift som ga oss 200% AVKASTNING. I hovedsak, etter alle utgifter, genererte denne innsatsen $8000 i kontantstrøm! Med slike tall ville jeg gjøre denne investeringen kontinuerlig.

Innpakning:

denne modellen kan brukes med alle markedsføringskanaler. Den virkelige verdien kommer fra å forstå at det er flere hovedvariabler som vil påvirke din suksess:

  • Kostnad for å skaffe en kunde
  • Nettsted konverteringsfrekvens
  • Føre til konverteringsfrekvens
  • Økonomi

ved å justere disse variablene, kan du få bedre innsikt i hvordan du kan bli mer vellykket og presse mer profitt fra markedsføring taktikk, og viktigst hvordan å gjøre markedsføring ansvarlig.

et ord med forsiktighet med andre kanaler. Mens du kan sikkert bruke denne tilnærmingen, balansere den med andre Kpier (key performance indicators) som rekkevidde og visninger i målgruppen for bevissthet. Facebook-annonser kan bidra med opp til en 30% økning i konverteringer i andre kanaler Som Facebook ikke vil motta all kreditt det skal.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.