10 askeleen opas tuottavan Google AdWords-kampanjan luomiseen tyhjästä

kuinka luoda kannattava google Adwords-kampanja

uuden Google Ads-hakukampanjan käynnistäminen on innostava prosessi. Jännitys, ahdistus, pelko ja toivo ovat tunteita, jotka tulevat mieleen, kun olen aikeissa klikata Ota käyttöön-painiketta uudessa kampanjassa.

jos olet vasta pääsemässä alkuun, saatat pelätä sen sotkemista. Ymmärrän. Vaiheet minä opastan sinut läpi varmistaa olet tallettaa enemmän rahaa omalle pankkitilillesi, eikä vain rahoittaa Googlen imperiumi.

oikein perustettuna ja hallinnoituna Google Ads (aiemmin Google Adwords) on yksi parhaista lähteistä uusille asiakkaille.

vuosien varrella olen auttanut yrityksiä kasvamaan 0 dollarista 1 000 000 dollariin+ ahkeran AdWords-kampanjoiden avulla. Mutta olen myös katsellut kymmenien tuhansien dollarien huuhtoutuvan AdWordsin viemäriin huonosti hoidettujen kampanjoiden takia.

miten huimasti Google Adwords ROI / PPC mainonta vinkkejä

ryhdytään hommiin. Sido AdWords-esiliina, Tartu kynään kirjoittaaksesi onnistuneen Google Ads-kampanjan keskeiset vaiheet ja seuraa samalla, miten luot tuottoisan Google AdWords-kampanjan tyhjästä.

Google Adwords Vaihe #1: Onko Asiakaskysyntää?

jos asiakkaasi eivät etsi tuotettasi tai palveluasi Googlesta, niin ilmeisesti AdWords-hakumainonta ei toimi sinulle.

joten, ennen kuin innostut liikaa ensimmäisen kampanjasi luomisesta, sinun täytyy varmistaa, että tarjolla on itse asiassa hakumäärä.

suosittelen käyttämään Ubersuggestia, joka on oma ilmainen avainsanatutkimustyökaluni. Avainsanatyökalu toimii pitkälti tesauruksen tavoin. Kirjoitat lauseita luulet näkymät etsivät, ja se kertoo muita samanlaisia, asiaan lauseita.

 ubersuggest for google adwords

Ubersuggest kertoo, kuinka usein ihmiset hakevat näitä lauseita, kuinka kilpailukykyisiä avainsanat ovat ja kuinka paljon jokaisen avainsanan mainostaminen maksaa. Kaikki nämä tiedot auttavat sinua määrittämään, mitä avainsanoja haluat käyttää ensimmäisessä kampanjassasi.

ubersuggest google adwords keyword research

suosittelen myös käyttämään pääkaavion alla olevaa hakusanaa ”ehdotukset”. Tämä antaa sinulle käsityksen liittyvät avainsanat ja kuinka paljon haku volyymi näillä avainsanoilla on.

Voit myös käyttää Googlen Keyword Planner-työkalua, joka auttaa sinua löytämään parhaat avainsanat kohdentamiseen. Se antaa sinulle tarjouksen arviot ja yhteensä hakuja, joten voit tehdä suunnitelman.

on kolme kysymystä, joiden avulla voit selvittää, mainostetaanko tietyllä hakusanalla vai ei:

  1. haetaanko avainsanaa Googlesta? Jos ei ole haku äänenvoimakkuutta, niin se kertoo sinulle kukaan ei kirjoittamalla että lause Google. Ei ole mitään järkeä mainostaa avainsanoja, joita kukaan ei etsi.
  2. ostaako tällä avainsanalla hakeva todennäköisesti tuotteeni tai palveluni? Vai onko henkilö todennäköisemmin vain tekemässä tutkimusta ilman aikomusta tehdä ostosta? Toisin sanoen, mikä on avainsanan tarkoitus? Kun aloitat, sinun kannattaa mainostaa mitä kutsun ”ostoaikomus” avainsanoja, joissa henkilö on selvästi haluavat ostaa.
  3. onko minulla varaa mainostaa hakusanalla? Tämä kysymys on tärkeä, mutta se vaatii hieman matematiikkaa laskea. Katsotaanpa sitä nyt.

Google Adwords Step #2: Onko sinulla varaa mainostaa Päällimmäisillä hakusanoilla?

ennen hakusanaluettelon viimeistelyä on varmistettava, että kyseisen termin kohdentaminen on järkevää. Tämä estää sinua menossa jälkeen avainsanoja, jos ei ole mitään mahdollisuutta, että ne ovat kannattavia. On parempi ajaa nämä luvut nyt, ennen kuin on tuhlannut aikaa ja rahaa kampanjaan, joka on tuomittu epäonnistumaan.

vastatakseen kysymykseen ” Onko minulla varaa mainostaa tällä avainsanalla?”sinun on laskettava enimmäiskustannuksesi napsautuskohtaisesti (Max CPC). Voit verrata yrityksesi Max CPC arvioitu avainsana CPC Avainsanatyökalussa nähdä, jos sinulla on varaa mainostaa.

esimerkiksi, jos CPC: si enimmäisarvo on 5 dollaria ja arvioitu CPC on 4 dollaria, tiedät, että on hyvin mahdollista, että voit mainostaa tuottavasti kyseisellä avainsanalla.

MAKSIMIKRITEERISI määräytyy verkkosivustosi muuntokurssin, asiakaskohtaisen voiton ja kohdemainonnan voittomarginaalin perusteella. Jos et tiedä näitä numeroita, sinun täytyy arvioida tai perustaa seuranta laskea ne tarkemmin.

käytä alla olevaa kaavaa laskeaksesi Maksimikriteerisi ja vertaa sitten yllä olevaan arvioon CPC: stä:

Max CPC = (voitto asiakasta kohti) x (1-voittomarginaali) x (verkkosivuston muuntokurssi)

esimerkiksi oletetaan, että keskimääräinen tuottosi asiakasta kohti on 500 dollaria, ja 1000: sta verkkosivuston kävijästä muunnat 10 asiakkaaksi. Se tarkoittaa, että sinulla on 1 prosentin verkkosivusto muuntokurssi.

jos olet tyytyväinen 30 prosentin voittomarginaaliin, niin näin laskisit Maksimikriteerisi:

Max CPC = 500 dollaria x (1 – 0,30) x 1% = 3 dollaria.50

taas, Maksimikriteerisi täytyy olla Googlen Keyword Planner-työkalun arvioidun CPC: n naapurissa, tai muuten olet pulassa.

Oletetaan, että CPC: n enimmäisarvo on 3,50 dollaria ja hakusanan arvioitu CPC on 10 dollaria. Siinä tapauksessa, sinun täytyy ensin lisätä joko voittoa per asiakas tai muuntokurssin ennen kuin voit kannattavasti mainostaa kyseisellä avainsanalla.

Google Adwords Step #3: Suorita kilpailija-analyysi

tässä vaiheessa sinulla on nyt lista ”ostoaikeista” avainsanoista, joihin olet varma, että sinulla on varaa. Seuraava askel on vähentää riskiä hyödyntämällä kilpailijan älykkyyttä.

useimmilla toimialoilla on kilpailijoita, jotka ovat jo testanneet ja optimoineet AdWords-kampanjansa. Tämä tarkoittaa, että he ovat selvittäneet, mitkä avainsanat, mainokset ja aloitussivut toimivat ja eivät toimi markkinoillasi.

eikö olisi hienoa, jos voisit vain murtautua kilpailijasi AdWords-tileille ja varastaa ne tiedot?

ennen kuin pääset liian pitkälle laittomalla hakkerointijuonellasi, minun pitäisi kertoa sinulle erittäin siististä kilpailullisesta tiedustelutyökalusta nimeltä KeywordSpy. KeywordSpy kerää, järjestää ja tarjoaa helpon pääsyn kaikkiin kilpailijoidesi historiallisiin mainontatietoihin.

ajattele sitä kuin omaa Delorean-aikakonettasi!

jos haluat perustaa tilisi, siirry kohtaan www.KeywordSpy.com ja klikkaa ilmainen kokeiluversio painiketta.

Keyword spy google adwords research

kun olet rekisteröitynyt ja Kirjautunut sisään, kopioi sitten yksi kilpailijan verkkotunnuksista hakupalkkiin ja Valitse Verkkotunnukset-vaihtoehto kuten alla.

(löytääksesi kilpailijasi, kirjoita hakusanat Googleen ja kopioi mainostajan verkkotunnukset.)

keywrod vakooja tutkimus google adwords

kun haku on valmis, napsauta PPC-avainsanat-välilehteä nähdäksesi kaikki avainsanat, joilla kilpailijasi mainostaa.

kilpailija avainsanat keywordspy google adwords opas

tässä esimerkissä kilpailija mainostaa 50 avainsanalla ja näet päivämäärän, jolloin he alkoivat mainostaa kullakin avainsanalla. Mitä kauemmin mainostaja on mainostanut, sitä parempi, koska se tarkoittaa, että avainsana tuottaa myyntiä.

jos avainsana ei olisi kannattava, niin fiksu mainostaja pysäyttäisi avainsanan.

(tärkeä huomio: kaikki mainostajat eivät ole fiksuja, joten älä sokeasti käytä tätä nyrkkisääntöä.)

Seuraavaksi voit joko manuaalisesti hakea luettelon läpi, tai voit viedä ne kaikki, poistaa epäolennaiset avainsanat ja lisätä ne sitten Ubersuggestissa tai Googlen Avainsanasuunnittelutyökalussa jo löytämiesi avainsanojen luetteloon.

kun olet tutkinut avainsanoja, Napsauta Mainokset-välilehteä tarkistaaksesi kilpailijasi mainoskopion.

arvostelu avainsanat google adwords kampanjaopas

jälleen, näet päivämäärä, jolloin mainos testattiin, joka osoittaa, onko mainos toimii hyvin.

voit myös käyttää muita kilpailuanalyysityökaluja saadaksesi lisätietoja siitä, mikä toimii kilpailijoillesi.

suosittelen tarkastelemaan useiden kilpailijoiden mainoksia nähdäkseni, minkälaiset tarjoukset resonoivat kohdemarkkinasi kanssa. Kun tarkastelet mainoksia, Etsi tapa erottaa yrityksesi kaikista kilpailijoistasi.

erilaistuminen on ratkaisevaa AdWordsin menestyksen kannalta, mikä tuo meidät neljänteen vaiheeseen.

Google Adwords Step #4: Leverage a Powerful USP

your USP, tai ainutlaatuinen myyntiehdotus, on se, mikä erottaa yrityksesi kilpailijoista ja antaa mahdollisuuksillesi pakottavan syyn valita sinut.

toisin sanoen USP: si vastaa kysymykseen ” Miksi minun, sinun prospektisi, pitäisi valita tehdä bisnestä kanssasi, vastaan mikä tahansa ja kaikki muut vaihtoehdot, mukaan lukien tekemättä mitään?”

kun puhutaan AdWordsista, on kolme tärkeää syytä luoda voimakas USP:

  1. vahva USP luo enemmän liikennettä pätevistä näkymistä (rohkaise klikkauksia mainoksiisi) ja torjuu ei-toivotut liidit (estä mainosten napsautukset).
  2. vahva USP nostaa myyntikonversiosi pilviin. Niin, ei vain luot enemmän liikennettä, koska saat enemmän napsautuksia mainoksia, Voit myös muuntaa enemmän liikennettä maksaville asiakkaille.
  3. vahva USP voi karsia hintavertailuostokset. Tämä voi muuttaa pelin, koska sinua ei enää nähdä kauppatavarana. Jos annat näkymiä pakottava syy tehdä liiketoimintaa kanssasi vs. kilpailu, sitten hinta tulee toissijainen asia.

OK, USP on keskeinen ainesosa. Käy järkeen, mutta miten sellaisen luo?

no, ensin keskitytään ydinvahvuuksiin. Missä olet kilpailijoitasi parempi?

toinen, puhu asiakkaillesi, ja mikä tärkeintä, kuuntele heitä. Suuri USP on rakennettu asiakasymmärrystä, joten kysy asiakkailtasi, miksi he tekevät liiketoimintaa kanssasi. Myös, kysyä kysymyksiä selvittää, mitä asiakkaat inhoavat teidän teollisuuden ja mitä asiakkaat haluavat voit tarjota lisäksi ydin tuotteita tai palveluja.

kolmas, analysoi kilpailijat ja etsi avaus. Uniikin myyntiehdotuksen tärkein sana on uniikki.

luodaksesi todella vahvan USP: n sinun täytyy tutkia kilpailijoiden mainoksia, verkkosivuja ja markkinointimateriaaleja ja löytää mahdollisuutesi erottua joukosta. Suosittelen, että käytät laskentataulukkoa kaikkien kilpailijoiden mainosten ja verkkosivustojen järjestämiseen, jotta voit helpommin löytää yhtäläisyydet. Kun teet tämän, etsi aukko sanoa jotain ainutlaatuista ja ylivertaista.

jotta pääset alkuun, tässä tehokas USP, jonka varmasti tunnistat: ”tuore kuuma pizza toimitetaan 30 minuutissa tai vähemmän, taattu.”

missä olet kuullut tuon repliikin ennen? Se on Domino ’ s pizzan USP, ja he rakensivat sillä miljardin dollarin imperiumin.

he eivät väitä olevansa kaikille kaikkea. Itse asiassa niissä ei edes mainita laadukkaita raaka-aineita, hintaa tai makua. He keskittivät koko liiketoimintansa yhteen asiaan, josta asiakkaat välittävät eniten-nopeaan, oikeaan aikaan tapahtuvaan toimitukseen.

Kuvittele joitakin korkeakouluopiskelijoita myöhään lauantai-iltana mässäilemään, ja katselet Domino ’ s pizzan ideaalia asiakasprofiilia!

Google Adwords Step #5: Onko sinulla vastustamaton tarjous

Mitä sellaista voit tarjota AdWords-kampanjassasi, joka on niin vakuuttava, että olisi typerää olla ryhtymättä toimiin? Miten voit erottua kaikista muista mainoksista, jotka mahdollisuutesi näkevät hakutuloksissa?

vastaus on vastustamaton tarjouksesi, joka koostuu seuraavista neljästä osatekijästä:

arvokas

tuotteesi tai palvelusi täytyy olla hintaa arvokkaampi. Se on markkinointi 101. Tämä ei tarkoita, että tarjouksesi on halpa. Sinun tarvitsee vain määritellä selkeästi kaikki tuotteen tai palvelun asiakkaalle tarjoama arvo ja varmista, että se ylittää hintalappusi.

uskottava

kun tekee tarjouksen, joka vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, voi tulevaisuudennäkymä olla hieman skeptinen. Sinun on siis esitettävä uskottava syy tarjouksellesi.

esimerkiksi erikoisalennuksessa pitää selittää, miksi tarjoaa niin jyrkkää alennusta. Syy voi olla mikä tahansa: tyhjennän varaston, myyn vuoden loppuun, juhlin merkkipäivää, avaan uuden myymälän, syntymäpäiväsi ja niin edelleen.

vähennä tai käännä riski

kaikki pelkäävät tulevansa huijatuiksi netissä. Yksi parhaista taktiikoista minimoida riski asiakkaalle on rahat takaisin-takuu. Rahat takaisin-takuu tuo kaikki riskit yrityksesi tarjota erinomaista palvelua, tai muuten sinun täytyy antaa kaikki rahat takaisin asiakkaalle.

aina kun se on mahdollista, suosittelen aina sisällyttämään tarjoukseesi jonkinlaisen takuun. Se parantaa vastausprosentteja, ja se on hyvä tapa erottaa itsesi kilpailijoistasi.

Call to Action

eräs ala-asteen taideopettajistani antoi minulle kerran loistavia neuvoja opettaessaan luokkaa. Hän käski minun aina ” käyttää SUUTELUMENETELMÄÄ … pitää asiat yksinkertaisina, typerys.”En tajunnut tuolloin, mutta ne todella ovat sanoja elää, varsinkin kun luot vastustamaton tarjous.

jos haluat, että prospektisi vastaa puhelimeen ja soittaa Sinulle, tee soittaminen kristallinkirkkaaksi ja helpoksi. Älä odota mahdollisuus yhdistää pisteitä tai etsiä ympäri sivuston selvittää seuraava askel. Käytä voimakasta kehotusta toimintaan ja pidä se yksinkertaisena.

tässä vaiheessa varmaan mietit, aiotko koskaan oikeasti luoda AdWords-kampanjaasi. Olemme jo puolivälissä vaiheet, ja sinulla ei ole mitään mainoksia näyttää sitä!

luota minuun, ensimmäiset viisi askelta ovat ehdottoman kriittisiä, ja kiität minua myöhemmin, kun mainoksesi ovat livenä ja tuotat voittoa tappioiden sijaan.

mutta koska pyysit sitä, sukelletaan asiaan ja puhutaan mainosten luomisesta.

Google Adwords Vaihe #6: Luo pakottavia mainoksia

Adwords-hakumainonnalla maksat vain, kun ihmiset klikkaavat mainoksiasi. Siksi mainoksillasi on kaksi tärkeää työtä.:

  1. houkuttele päteviä näkymiä, jotta he klikkaavat mainostasi kilpailijoiden mainosten sijaan.
  2. torju varauksettomat näkymät, jotta ne eivät klikkaa ja tuhlaa mainosbudjettiasi.

se tarkoittaa enemmän liikennettä, enemmän myyntiä ja vähemmän tuhlattua rahaa epäpätevään liikenteeseen, mikä kaikki johtaa suurempiin voittoihin sinulle.

on vielä yksi tärkeä keikka mainoksille. Pakottavat mainokset, joissa on korkea napsautusnopeus (Ctr), parantavat Laatupistettäsi, mikä puolestaan alentaa avainsanojesi napsautuksen kustannuksia.

joten mainoksesi vaikuttavat suoraan siihen, kuinka paljon maksat jokaisesta avainsanasi klikkauksesta. Suuret mainokset alentavat kustannuksiasi, kun taas surkeat mainokset nostavat kustannuksiasi.

huomaatko, miksi askel # 6 on niin tärkeä? Tämän vuoksi myös kaikki aiemmat vaiheet ovat tarpeen, koska käytämme niitä kaikkia tehdäksemme mainoksista houkuttelevampia.

AdWords-tekstimainoksissa on neljä keskeistä komponenttia:

  1. Headline
  2. Description line 1
  3. Description line 2
  4. Display URL

Headline

the headline is the most critical component because it ’ s the first that your prospect will read. Yritä sisällyttää avainsana mainosten otsikkoon, koska Google Lihavoi tekstin, mikä saa sen erottumaan muista mainoksista.

tämä on myös helpoin tapa varmistaa, että mainoksesi on 100-prosenttisesti relevantti näköhaussa.

toinen suuri strategia on esittää kysymys otsikossa. Esimerkiksi, jos avainsana on ” New Yorkin hammaslääkäri ”niin pakottava otsikko on” Tarvitsetko New Yorkin Hammaslääkäri?”

ei ole vain otsikossa osa avainsanaa, vaan kysymys saa näkymän nyökyttelemään päätään Kyllä. Kuten kaikki suuret myyjät tietävät, vain yksi kyllä on joskus kaikki mitä tarvitaan aloittaa ketjureaktio, joka johtaa myyntiin.

Google AdWords sallii 30 merkkiä otsikoinnillesi, joten laske jokainen kirjain ja käytä lyhenteitä aina kun mahdollista.

Kuvauslinja 1 ja 2

kahdessa kuvauslinjassanne toistakaa palvelunne edut, ilmoittakaa USP: si, esittäkää sosiaalinen todiste ja/tai kuvailkaa tarjoustanne. Ja tietenkin myös kutsu toimintaan. Sinulla on vain 35 merkkiä kullekin kuvausriville, joten käytä jälleen lyhenteitä sopimaan enemmän viestiisi.

Näytä URL

näytön URL on helposti sivuutettava alue mainoksissasi. Älä vain kopioi ja liitä verkkotunnustasi. Käytä sen sijaan näytön URL-osoitetta sisältääksesi tarjouksesi, kutsusi toimintaan, USP: si tai mitä tahansa muuta, joka saa mainoksesi erottumaan.

tässä kolme esimerkkiä, joilla hammaslääkäri antaa käsityksen siitä, mitä voi tehdä:

  • www.domain.com/Whiter_Smile
  • www.domain.com/NYC_Dentist
  • www.domain.com/Free_Whitening

ennen kuin siirrytään eteenpäin, haluan näyttää esimerkin hyvästä ja huonosta mainoksesta, jotta eron huomaa.

esimerkki hyvästä mainoksesta hakusanalle ”laitekorjaus”:

Same Day Sub-Zero Repair
24 Hour Service… Within 1 Hour
$25 Off Coupon. Soita Meille Nyt.

kuten näkyy, mainostaja tähtää selvästi tiettyyn lajityyppiin-ihmisiin, joilla on Sub Zero-kodinkoneita. Ne tarjoavat pakottavia etuja, mukaan lukien saman päivän 24 tunnin palvelu tunnin kuluessa. Heillä on tarjous 25 dollarin alennuskupongista. Ja heillä on nyt selkeä kutsu toimintaan.

huomaa, että pyrin parantamaan mainosta sisällyttämällä hakusanan otsikkoon, jotta se olisi osuvampi hakulauseen kanssa.

esimerkki heikosta mainoksesta hakusanalle ”laitekorjaus”:

perheomistuksessa vuodesta 1939 kaikille
kodinkoneesi tarvitsee soittaa nyt

tämän mainoksen otsikkona oli yrityksen nimi, joka ei liity hakusanaan ”laitekorjaus.”Ellet ole iso nimi brändi, kukaan ei tunnista tai edes välitä nimesi. Se ei ole vakuuttava, eikä avainsanasta mainokseen ole yhteneväisyyttä.

myöskään” perheomistuksessa vuodesta 1939 ” ei ole erityisetu. On hiljaista hyötyä, jos Mahdollisuus laittaa kaksi ja kaksi yhdessä ja uskoo pitkäikäisyys on hyvä palvelu. Se on kuitenkin paljon pyydetty, eikä selvästikään noudata KISS-periaatetta. Pitäydy ilmoituksissasi selkeiden hyötyjen sijaan epäsuorien hyötyjen suhteen.

lopuksi lause ”for all your appliance needs” on niin epämääräinen kuin vain voi olla. Tämä on esimerkki siitä, että yritetään olla kaikkea kaikille ihmisille sen sijaan, että ratkaistaan hyvin erityinen ongelma hyvin tietylle kohdeasiakkaalle.

Google Adwords Step #7: Käytä asiaankuuluvia aloitussivuja

tässä vaiheessa prospektisi on etsinyt tuotettasi tai palveluasi. He huomasivat mainoksesi olevan vakuuttava verrattuna kaikkiin muihin vaihtoehtoihin, klikkasivat lisätietoja ja laskeutuivat verkkosivustollesi.

mitä nyt?

No, jos olet kuin moni Ensikertalainen mainostaja, niin tulevaisuudennäkymäsi on nyt kotisivullasi raapimassa päätään yrittäen selvittää, mitä juuri tapahtui. Mainoksessa annettiin lupaus, jota kotisivu ei voinut pitää.

tämä johtuu siitä, että kotisivusi ei ole mainonnan aloitussivu!

kotisivuilla kerrotaan, mitä kaikkea yrityksesi tekee, kaikki tuotteesi ja palvelusi sekä kaikki eri asiakkaat, joita palvelet. Toisin sanoen, kotisivusi ei ole 100-prosenttisesti merkityksellinen hakusanan ja mainoksen klikkaamisen kannalta. Älä tee tätä virhettä.

luo sen sijaan oma aloitussivu, joka vastaa avainsanaa ja mainosta. Tavoitteena on saada koko myyntiprosessi yhteneväiseksi, joten mahdollisuutesi on jatkuvasti vakuuttunut siitä, että hän on menossa oikealle tielle.

tärkein osa aloitussivullasi on otsikkosi, joka on ensimmäinen asia, jonka tulevaisuudennäkymäsi lukee. Otsikkosi täytyy herättää huomiota, toistaa mainoksessa tehty tarjous ja pakottaa näköpiirisi lukemaan loput sivusta.

korkeasti käännettyjen aloitussivujen kopiolla pitäisi olla jälleen merkitystä haetun hakusanan ja mainoksen klikkaamisen kannalta. Sisällytä USP, tuotteen tai palvelun edut, tiedot vastustamattomasta tarjouksestasi, sosiaalinen todiste, uskottavuus, että olet laillinen yritys, ja vahva kutsu toimintaan.

Google AdWords Step #8: Conversion Tracking

olemme melkein valmiita perustamaan kampanjasi AdWordsiin, mutta on vielä yksi ainesosa: Conversion tracking.

jos ohitat tämän vaiheen, et koskaan saa tietää, mitkä avainsanat ja mainokset tuottavat myyntiä ja mitkä vain menettävät rahaa. Toisin sanoen, et voi optimoida kampanjan, kun se on käynnissä.

konversioseuranta mittaa AdWords-kampanjasi tuottamaa myyntiä. Tarkemmin sanottuna haluat tietää, mitkä avainsanat ja mitkä mainokset synnyttävät myyntiä.

jos osa tai kaikki myynneistäsi tapahtuu verkossa verkkokaupan ostoskorilla, niin konversioseuranta on melko suoraviivaista. Käytä vain sisäänrakennettua Google AdWords muuntaminen seuranta.

Google Ads-konversioseurantakoodi löytyy Google Ads-tililtäsi työkalukuvakkeen alta, sitten ” mittaukset > Konversiot.”

googe ads mittaa muunnokset

luodaksesi uuden muunnoksen, napsauta painiketta ja noudata ohjeita muuntamisesi määrittelemiseksi. Lisää sitten pieni pätkä koodia tilauslomakkeella kiitos sivu tai kuitti sivu.

tämä koodi on samanlainen kuin Google Analyticsin koodi, Jos sinulla on se asennettuna sivustoosi, mutta sen pitäisi olla vasta viimeisellä sivulla, kun asiakas on saanut tilauksensa valmiiksi.

sitten, kun asiakas laskeutuu kuitti-tai kiitossivullesi, Google Seuraa AdWords-tilisi tuloksia automaattisesti. Siinä on oikeastaan kaikki, ja ei ole mitään syytä olla asentamatta tätä ennen kuin käynnistät mainoksesi.

Google voi seurata myös sovellusten asennusta, web-tuloksia, puheluita ja offline-tuloksia.

mitä jos luot liidit verkossa, mutta lopulta suljet myynnin ”offline – tilassa”-puhelimitse tai henkilökohtaisesti – eikä verkossa? On selvää, et voi lisätä muuntokoodia kassakoneeseen, joten mitä voit tehdä?

kolme taktiikkaa, joita suosittelen offline-myynnin seuraamiseen, ovat:

  1. luo muuntosivu myyntiprosessissa. Esimerkiksi, Lähetä kaikki asiakkaat erityinen sivu saada kuitti, luoda tilin verkossa, tai ladata tärkeä asiakirja. Mieti, miten saat asiakkaasi kyseiselle verkkosivulle ja lisää AdWords-koodi kyseiselle sivulle. Nyt voit seurata myyntiä.
  2. käytä uniikkeja kuponkikoodeja mainoksissasi ja aloitussivuillasi. Jos käytät ainutlaatuisia kuponki koodit mainoksia ja aloitussivut, niin voit sovittaa koodit TAKAISIN Mainoksen ja avainsanan, joka tuotti myynti.
  3. käytä seurantapuhelinnumeroita mainoksissasi ja aloitussivuillasi. Jos käytät uniikkeja seurantapuhelinnumeroita, voit sovittaa puhelut ja myöhemmän myynnin mainoksiin ja avainsanoihin, jotka loivat myynnin.

kun konversioseuranta on käytössä, on vihdoin tullut aika kirjautua Google AdWordsiin ja perustaa ensimmäinen kampanja.

Google AdWords-käyttöliittymä tekee kampanja-asetuksista helpot, mutta älä sokeasti hyväksy oletusasetuksia. Jotkut niistä voivat saada sinut vaikeuksiin.

Google AdWords Step #9: AdWords Asetukset menestys

kuten mainitsin, Google Ads tekee hienoa työtä tehdä melko helppo perustaa kampanjan. Napsauta blue plus-symbolia, sitten uutta Kampanjapainiketta, kuten alla on esitetty, ja seuraa ohjeita lisätäksesi mainoksia ja avainsanoja.

Google AdWordsin asetukset

prosessi on melko yksinkertainen; monet oletusasetukset eivät kuitenkaan ole eduksesi. Siksi vaihe #9 on käyttää oikeita AdWords asetuksia menestykseen.

tässä tärkeimmät asetukset, joita kannattaa varoa:

  • haku vs. Näyttö
  • Laitetarjoukset
  • Avainsanatyypit
  • negatiiviset avainsanat

haku vs. näyttö

valitse Hakuverkosto vain kampanjatyypillesi, joten kohteena on vain Googlen Hakuverkosto etkä Näyttöverkosto.

Google ads guide search vs display

näyttöverkko on täysin eri eläin kuin hakumainonta ja se vaatii eri avainsanoja, mainoksia ja aloitussivuja. Joten aina perustaa erillisiä kampanjoita kohdistaa kunkin verkon.

Hakusanaottelutyypit

monilla ensikertalaisilla mainostajilla ei ole aavistustakaan siitä, että eri tulitikkutyyppejä on olemassa. Tämän seurauksena he tuhlaavat rahaa epäoleellisiin hakulauseisiin, jotka eivät kuulu tilillä lueteltuihin avainsanoihin.

pääsanaottelutyyppejä on kolme:

  • laaja
  • lause
  • tarkka

laaja ottelu, kuten nyt tiedätte, on oletustyyppi. Jos jätät avainsanat laaja ottelu, sitten Google näyttää mainoksia tahansa hakulause Googlen mielestä on merkitystä avainsanan.

tämä tarkoittaa, että mainoksesi saavat enemmän näyttökertoja, mutta todennäköisesti näytät mainoksia epäoleellisille hakulauseille, jotka vain tuhlaavat budjettiasi. Joten en suosittele laaja match.

lause match keywords käynnistää mainoksia, kun tarkka lause on osa Googleen kirjoitettua avainsanaa. Esimerkiksi, jos lause ottelu avainsana on ” toimistotilaa, ”sitten mainos näyttää” New York toimistotilaa ”ja” toimistotilaa New Yorkissa.”Kuitenkin, mainoksesi ei näytä” office in space ”koska lause” office space ”on jaettu sana” in.”

fraasi match antaa paljon enemmän kontrollia mainoksiin kuin Broad match. Voit muuttaa avainsanan lause ottelu, yksinkertaisesti lisätä lainauksia ympäri avainsanan (katso kuva alla).

Exact match kertoo Googlelle vain, että mainoksen voi näyttää vasta, kun tarkka avainsana kirjoitetaan Googleen. Saat eniten valvontaa Tarkka ottelu, mutta rajoitat altistumista. Jos haluat määrittää ottelutyypin täsmäämään, lisää hakasulkeet avainsanojen ympärille (katso kuva alla).

google adwords avainsanan ottelu tyypit

suosittelen aloittaa lause ottelu, koska saat parhaat puolet molempien maailmojen suhteen kohdistaminen ja reach. Kuitenkin, kun käytät fraasi match, sinun täytyy varmistaa, että lisäät negatiivisia avainsanoja.

negatiiviset avainsanat

negatiiviset avainsanat antavat sinulle mahdollisuuden estää lauseita käynnistämästä mainoksiasi. Esimerkiksi, jos olet toimistotilavuokraamo mainonta lause ottelu avainsanan, ” toimistotilaa, ”niin haluat estää avainsanan” elokuva.”

näin toimistotilavuokran mainokset eivät näy toimistotilaelokuvaa etsiville.

jos haluat lisätä negatiivisia avainsanoja, siirry tilisi avainsanat-välilehdelle, vieritä alas ja napsauta negatiivista avainsanalinkkiä (katso kuva alla).

 Google adwords google ads how to add negative keywords

seuraava, klikkaa Lisää-painiketta lisätäksesi avainsanat, jotka haluat estää.

kun olet suorittanut asetusprosessin, olet valmis ottamaan mainokset käyttöön ja aloittamaan kampanjasi optimoinnin!

Google Adwords Step #10: optimointi

heti kun asetat tarjouksesi, otat kampanjasi käyttöön ja Google hyväksyy mainoksesi, voit vetää mukavan syvään henkeä. Onnittelut, mainoksenne ovat suorassa lähetyksessä!

valitettavasti vielä ei voi rentoutua. Useimmat kampanjat eivät ole kannattavia alusta alkaen ja ne vaativat aina jatkuvaa optimointia pysyäkseen kannattavina.

AdWords-kampanjan suorituskyvyn parantamiseksi on kolme pääaluetta:

  1. avainsanatarjouksesi. Suosittelen käyttämään Smart Bidding päästä alkuun, mutta kun alat luoda napsautuksia ja myynti, saatat haluta säätää tarjouksia vastaavasti. Jos avainsanat tuottavat myynnin kannattavasti ja et ole sijalla #1, jatka nostaa tarjouksia. Jos avainsanat eivät luo myyntiä kannattavasti, niin ilmeisesti, sinun täytyy alentaa tarjouksia tai keskeyttää avainsanan kokonaan.
  2. ilmoituksesi napsautusnopeus (CTR). Kuten aiemmin mainitsin, mainos CTR vaikuttaa suoraan laatupisteeseesi, joka puolestaan määrittää, kuinka paljon maksat klikkausta kohden. CTR: n optimoimiseksi A / B testaa eri mainoksia nähdäksesi, mikä versio saa eniten klikkauksia.
  3. Aloitussivun muuntokurssi. Viimeinen alue optimoida on aloitussivu. On olemassa monia työkaluja, joiden avulla voit testata eri aloitussivuversioita, mutta jos olet vasta aloittamassa, suosittelen käyttämään Google Optimizea. On helppoa ja ilmaista päästä alkuun. Luo kokeilu testata kaksi eri versiota aloitussivun ja mitata, kumpi tuottaa eniten tuloksia.

johtopäätös

tähän mennessä Google AdWords-kampanjasi pitäisi olla valmis, joten keskityt optimoimaan avainsanatarjouksia, mainosten klikkausnopeuksia ja Aloitussivun muuntokursseja.

jos noudatat näitä kymmentä askelta, olet hyvin matkalla tuottoisaan Google AdWords-kampanjaan. Onnea!

oletko käynnistänyt onnistuneen Google Ads-kampanjan? Mitä vinkkejä sinulla on jaettavana?

Kasvata liikennettä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.