het starten van een nieuwe Google Ads search campagne is een opwindend proces. Opwinding, angst, angst en hoop zijn emoties die bij me opkomen als ik op het punt sta om op de knop Inschakelen te klikken op een nieuwe campagne.
Als u net begonnen bent, bent u misschien bang om het te verpesten. Ik snap het. De stappen die ik u zal begeleiden zal ervoor zorgen dat u meer geld storten op uw eigen bankrekening, in plaats van alleen de financiering van Google ‘ s rijk.
wanneer Google Ads (voorheen Google Adwords) correct is ingesteld en beheerd, is dit een van de beste bronnen voor nieuwe klanten. Door de jaren heen heb ik bedrijven geholpen te groeien van $0 naar $1.000.000+ dankzij hardwerkende AdWords-campagnes. Maar, ik heb ook gekeken naar tienduizenden dollars krijgen gespoeld langs de AdWords drain als gevolg van verkeerd beheerde campagnes.
dus laten we ter zake komen. Bind op uw AdWords schort, pak een pen om de belangrijkste stappen van een succesvolle Google Ads-campagne op te schrijven, en volg langs als ik u door het maken van een winstgevende Google AdWords-campagne vanaf nul.
Google Adwords Stap # 1: Is Er Vraag Van Klanten?
als uw klanten niet op zoek zijn naar uw product of dienst in Google, dan is het duidelijk dat AdWords search advertising niet gaat werken voor u.
dus voordat je te enthousiast wordt over het maken van je eerste campagne, moet je controleren of er inderdaad een zoekvolume is voor wat je gaat aanbieden.
Ik stel voor om UberSuggest te gebruiken, wat mijn eigen gratis keyword research tool is. De keyword tool werkt net als een thesaurus. U voert in zinnen waarvan u denkt dat uw prospects op zoek zijn, en het zal u vertellen andere soortgelijke, relevante zinnen.
Ubersuggest vertelt u hoe vaak mensen zoeken in deze zinnen, hoe competitief de zoekwoorden zijn en hoeveel het kost om op elk zoekwoord te adverteren. Al deze informatie zal u helpen bepalen welke zoekwoorden u wilt gebruiken in uw eerste campagne.
Ik adviseer u ook het trefwoord “suggesties” te gebruiken dat in de grafiek wordt gegeven. Dit geeft u een idee van verwante zoekwoorden en hoeveel zoekvolume die zoekwoorden hebben geven.
u kunt ook Google ‘ s Keyword Planner tool gebruiken om u te helpen bij het vinden van de beste zoekwoorden om te richten. Het zal u voorzien van bod schattingen en totale zoekopdrachten, zodat u een plan kunt maken.
er zijn drie vragen die u gaat stellen om te bepalen of u al dan niet adverteert op een bepaald trefwoord:
- wordt het trefwoord gezocht in Google? Als er geen zoekvolume is, dan vertelt dat je niemand typt die zin in Google. Het heeft geen zin om te adverteren op zoekwoorden die niemand zoekt.
- is de persoon die op dit zoekwoord zoekt waarschijnlijk om mijn product of dienst te kopen? Of is de persoon meer waarschijnlijk gewoon het doen van onderzoek met geen intentie van het maken van een aankoop? Met andere woorden, Wat is de bedoeling van het trefwoord? Wanneer u begint, wilt u adverteren op wat ik noem “buying intent” zoekwoorden waar de persoon is duidelijk op zoek om te kopen.
- kan ik het me veroorloven om op het trefwoord te adverteren? Deze vraag is belangrijk, maar het vereist een beetje wiskunde om te berekenen. Laten we daar nu eens naar kijken.
Google Adwords Stap # 2: Kunt u zich veroorloven om te adverteren op de Top zoekwoorden?
voordat u uw lijst met trefwoorden afmaakt, moet u ervoor zorgen dat het zinvol is om die term te targeten. Dit zal voorkomen dat u gaat na zoekwoorden waar er geen kans dat ze winstgevend. Het is beter om deze cijfers nu uit te voeren voordat je tijd en geld hebt gestoken in een campagne die gedoemd is te mislukken.
om de vraag te beantwoorden ” kan ik het me veroorloven om op dit trefwoord te adverteren?”u moet uw maximale kosten per klik berekenen (Max CPC). U zult de Max CPC van uw bedrijf vergelijken met de geschatte keyword CPC in de Keyword Tool om te zien of u zich kunt veroorloven om te adverteren.
bijvoorbeeld, als je max CPC $5 is en de geschatte CPC $4, dan weet je dat er een goede kans is dat je winstgevend kunt adverteren op dat specifieke trefwoord.
uw maximale CPC wordt bepaald door de conversieratio van uw website, de winst per klant en de winstmarge voor reclamedoeleinden. Als u deze nummers niet kent, moet u gossimate of tracking instellen om ze nauwkeuriger te berekenen.
gebruik de onderstaande formule om uw maximale CPC te berekenen en vervolgens te vergelijken met de geschatte CPC die u hierboven hebt gevonden:
Max CPC = (winst per klant) x (1 – winstmarge) x (website conversion rate)
bijvoorbeeld, laten we zeggen dat uw gemiddelde winst per klant $500 is, en van de 1.000 websitebezoekers zet u er 10 om in klanten. Dat betekent dat je een 1 procent website conversiepercentage.
als u tevreden bent met een winstmarge van 30 procent, dan is dit hoe u uw Max CPC zou berekenen:
Max CPC = $ 500 x (1 – 0,30) x 1% = $3.50
nogmaals, uw Max CPC moet in de buurt zijn van de geschatte CPC in Google ‘ s Keyword Planner tool, anders zit u in de problemen.
stel dat uw Max CPC $3,50 is en de geschatte CPC voor een trefwoord $10 is. In dat geval moet u eerst uw winst per klant of uw conversiepercentage verhogen voordat u winstgevend kunt adverteren op dat specifieke zoekwoord.
Google Adwords Stap # 3: Voer analyse van concurrenten uit
op dit moment hebt u nu een lijst met “buying intent” – trefwoorden waarvan u zeker weet dat u zich kunt veroorloven. De volgende stap is om uw risico te verminderen door gebruik te maken van concurrent intelligence.
in de meeste industrieën vindt u concurrenten die hun AdWords-campagnes al hebben getest en geoptimaliseerd. Dat betekent dat ze hebben bedacht welke zoekwoorden, advertenties, en landing pages werken en niet werken in uw markt.
zou het niet geweldig zijn als je gewoon de AdWords-accounts van je concurrent kon hacken en die informatie kon stelen?
voordat u te ver op uw illegale hacking plot, moet ik u laten weten over een zeer coole competitieve intelligentie tool genaamd KeywordSpy. KeywordSpy verzamelt, organiseert, en biedt gemakkelijke toegang tot al uw concurrenten’ historische reclame-informatie.
zie het als je eigen DeLorean tijdmachine!
om uw account aan te maken, ga naar www.KeywordSpy.com en klik op de gratis proefknop.
zodra u bent aangemeld en ingelogd, kopieert u een van uw concurrentdomeinen in de zoekbalk en selecteert u de domeinen optie zoals hieronder getoond.
(om uw concurrenten te vinden, typt u uw zoekwoorden in Google en kopieert u vervolgens de advertiserdomeinen.)
wanneer de zoekopdracht is voltooid, klik op de PPC zoekwoorden tab om alle zoekwoorden uw concurrent adverteert op te zien.
In dit voorbeeld adverteert de concurrent op 50 zoekwoorden en kunt u de datum zien waarop ze voor het eerst begonnen te adverteren op elk zoekwoord. Hoe langer een adverteerder adverteert, hoe beter omdat dat impliceert dat het trefwoord omzet genereert.
als het trefwoord niet winstgevend was, dan zou een slimme adverteerder het trefwoord pauzeren.
(belangrijke opmerking: niet alle adverteerders zijn slim, dus gebruik deze vuistregel niet blindelings.)
vervolgens kunt u handmatig door de lijst Zoeken, of u kunt ze allemaal exporteren, irrelevante zoekwoorden verwijderen en ze vervolgens toevoegen aan de lijst met zoekwoorden die u al hebt gevonden in Ubersuggest of Google ‘ s Keyword Planner tool.
als u klaar bent met het bekijken van zoekwoorden, klikt u op het tabblad Advertenties om de advertentie-kopie van uw concurrent te bekijken.
ook hier kunt u de datum zien waarop de advertentie is getest, wat aangeeft of de advertentie goed presteert of niet.
u kunt ook andere tools voor competitieve analyse gebruiken om meer te weten te komen over wat voor uw concurrenten werkt.
ik raad aan de advertenties van verschillende concurrenten te bekijken om te zien welke soorten aanbiedingen resoneren met uw doelgroep. Terwijl u de advertenties bekijkt, zoekt u naar een manier om uw bedrijf te onderscheiden van al uw concurrenten.
differentiatie is van cruciaal belang voor het succes van AdWords, wat ons bij stap vier brengt.
Google Adwords Stap # 4: Gebruik een krachtige USP
uw USP, of unieke verkoop propositie, is wat uw bedrijf onderscheidt van uw concurrenten en geeft uw prospects een dwingende reden om u te kiezen. Met andere woorden, uw USP beantwoordt de vraag, ” Waarom zou ik, uw prospect, ervoor kiezen om zaken met u te doen, versus elke andere optie, inclusief niets doen?”
als het gaat om AdWords, zijn er drie belangrijke redenen om een krachtige USP te maken:
- een sterke USP genereert meer verkeer van gekwalificeerde prospects (moedigen klikken op uw advertenties) en stoot ongewenste leads (te voorkomen dat klikken op uw advertenties).
- een sterke USP zal uw omzetconversiepercentages omhoogschieten. Zo, niet alleen zal je meer verkeer te genereren, omdat je meer klikken op uw advertenties te krijgen, je zult ook meer van uw verkeer om te zetten in betalende klanten.
- een sterke USP kan prijsvergelijkingen uitsluiten. Dit kan een game-changer zijn omdat je niet langer wordt gezien als een handelswaar. Als u uw prospects een dwingende reden om zaken te doen met u ten opzichte van uw concurrentie, dan prijs wordt een secundaire kwestie.
OK, een USP is een belangrijk ingrediënt. Logisch, maar hoe creëer je er een?
eerst richt je je op je kernsterktes. Waar bent u beter in dan uw concurrenten?
ten tweede, praat met uw klanten, en nog belangrijker, luister naar hen. Een geweldige USP is gebouwd op klantinzicht, dus vraag uw klanten waarom ze zaken met u doen. Ook, vragen stellen om te bepalen wat uw klanten een hekel aan uw Industrie en wat uw klanten willen dat u zou kunnen bieden in aanvulling op uw kernproducten of diensten.
ten derde, analyseer uw concurrenten en zoek naar een opening. Het belangrijkste woord in unieke verkoop propositie is uniek.
om een echt sterke USP te creëren, moet u de advertenties, websites en marketingmateriaal van uw concurrenten bestuderen en uw kans vinden om op te vallen. Ik raad u aan om een spreadsheet te gebruiken om al uw concurrenten’ advertenties en websites te organiseren, zodat u gemakkelijker de gemeenschappelijkheden kunt vinden. Terwijl je dit doet, zoek naar een opening om iets unieks en superieur te zeggen.
om je op weg te helpen, hier is een krachtige USP die je vast zult herkennen: “verse hete pizza geleverd in 30 minuten of minder, gegarandeerd.”
Waar heb je die regel eerder gehoord? Dat is Domino ’s Pizza’ s USP, en ze gebruikten het om een miljardenrijk op te bouwen.
ze beweren niet alles te zijn voor iedereen. In feite, ze niet eens vermelden kwaliteit ingrediënten, prijs, of smaak. Ze richtten hun hele bedrijf op het enige waar hun klanten het meest om geven – snelle, tijdige levering.
stel je een aantal studenten zaterdagavond laat voor met de munchies, en je kijkt naar het ideale klantprofiel van Domino ‘ s Pizza!
Google Adwords Stap # 5: Heeft u een onweerstaanbaar aanbod
Wat kunt u bieden in uw AdWords-campagne dat uw prospect zo dwingend is om geen actie te ondernemen? Hoe kunt u zich onderscheiden van alle andere advertenties uw prospect zal zien in de zoekresultaten?
het antwoord is uw onweerstaanbare aanbod, dat uit de volgende vier componenten bestaat:
waardevol
uw product of dienst moet waardevoller zijn dan de prijs. Dat is marketing 101. Dit betekent niet dat je aanbod goedkoop moet zijn. Je hoeft alleen maar om duidelijk te definiëren alle van de waarde van uw product of dienst biedt aan uw klant en zorg ervoor dat het opweegt tegen uw prijskaartje.
geloofwaardig
wanneer u een aanbod doet dat te mooi lijkt om waar te zijn, dan kan uw prospect een beetje sceptisch zijn. Dus je moet een geloofwaardige reden geven voor je aanbod.
bijvoorbeeld, als je een speciale verkoop runt, moet je uitleggen waarom je zo ‘ n hoge korting aanbiedt. De reden kan van alles zijn.: het opruimen van de inventaris, einde-van-het-jaar verkoop, het vieren van een verjaardag, het openen van een nieuwe winkel, je verjaardag, enzovoort.
risico verminderen of omkeren
iedereen is bang om online opgelicht te worden. Een van de beste tactieken om het risico voor uw klant te minimaliseren is met een geld-terug-garantie. Een geld-terug-garantie zet al het risico op uw bedrijf om een uitstekende service te leveren, of anders moet je al het geld terug te geven aan de klant.
indien mogelijk, raad ik u altijd aan om een soort garantie in uw aanbod op te nemen. Het zal uw reactie tarieven te verbeteren, en het is een geweldige manier om jezelf te onderscheiden van uw concurrenten.
oproep tot actie
een van mijn kunstleraren op de basisschool gaf me ooit fantastisch advies toen hij les gaf. Hij zei me altijd ” gebruik de kus methode … houd het simpel, dom.”Ik realiseerde me toen niet, maar dat zijn echt woorden om naar te leven, vooral als je een onweerstaanbaar aanbod creëert.
als u wilt dat uw prospect de telefoon opneemt en u belt, maak het dan glashelder en eenvoudig om u te bellen. Verwacht niet dat uw prospect om de punten aan te sluiten of te zoeken rond uw website om erachter te komen de volgende stap. Gebruik een sterke oproep tot actie en houd het eenvoudig.
op dit moment vraagt u zich waarschijnlijk af of u ooit daadwerkelijk uw AdWords-campagne zult maken. We zijn al halverwege de stappen, en je hebt geen advertenties om te laten zien!
geloof me, de eerste vijf stappen zijn absoluut cruciaal, en je zult me later bedanken als je advertenties live zijn en je winst genereert, in plaats van verlies.
maar aangezien u er om gevraagd hebt, laten we het hebben over het maken van uw advertenties.
Google Adwords Stap # 6: Maak aantrekkelijke advertenties
met AdWords search advertising betaalt u alleen wanneer mensen op uw advertenties klikken. Daarom hebben uw advertenties twee zeer belangrijke banen:
- Trek gekwalificeerde prospects aan, zodat ze op uw advertentie klikken in plaats van advertenties van concurrenten.
- stoten ongekwalificeerde prospects af, zodat ze niet klikken en uw advertentiebudget verspillen.
dat betekent meer verkeer, meer omzet en minder verspild geld aan ongekwalificeerd verkeer, wat allemaal leidt tot hogere winsten voor u.
er is nog een belangrijke taak voor uw advertenties. Dwingende advertenties met een hoge click-through rate (CTR) zal uw kwaliteitsscore te stimuleren, die op zijn beurt zal de kosten per klik van uw zoekwoorden te verlagen.
dus uw advertenties zullen direct van invloed zijn op hoeveel u per klik betaalt voor elk van uw zoekwoorden. Geweldige advertenties zal uw kosten te verlagen, terwijl waardeloze advertenties zal uw kosten te verhogen.
zie je waarom stap 6 zo belangrijk is? Dit is ook de reden waarom alle van de vorige stappen zijn vereist, omdat we ze allemaal zullen gebruiken om de advertenties aantrekkelijker te maken.
er zijn vier belangrijke componenten voor Uw AdWords-tekstadvertenties:
- Headline
- Description line 1
- Description line 2
- url
Headline
de headline is het meest kritische onderdeel omdat het het eerste is wat uw prospect zal lezen. Probeer uw zoekwoord op te nemen in de kop van uw advertenties, omdat Google de tekst vetgedrukt, waardoor het zich onderscheidt van andere advertenties.
dit is ook de makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat uw advertentie 100 procent relevant is voor het zoeken naar prospect.
een andere belangrijke strategie is het stellen van een vraag in de kop. Bijvoorbeeld, als het trefwoord is “New york City tandarts” dan is een dwingende kop is ” behoefte aan een New York Tandarts?”
is niet alleen een deel van het trefwoord in de kop, maar de vraag zal het vooruitzicht knikken haar hoofd ja. Zoals alle grote verkopers weten, slechts één ja is soms alles wat nodig is om een kettingreactie te beginnen die leidt tot de verkoop.
Google AdWords staat 30 tekens toe voor uw kop, dus zorg dat elke letter telt en gebruik waar mogelijk afkortingen.
Description Line 1 and 2
herhaal in uw twee descriptielijnen de voordelen van uw dienst, vermeld uw USP, verstrek een sociaal bewijs en/of beschrijf uw aanbod. En, natuurlijk, inclusief uw oproep tot actie. Je hebt slechts 35 tekens voor elke beschrijvingsregel, dus, nogmaals, gebruik afkortingen om meer van uw bericht te passen.
URL weergeven
de URL weergeven is een gemakkelijk over het hoofd gezien gedeelte van uw advertenties. Kopieer en plak niet alleen uw domeinnaam. In plaats daarvan gebruik je Display URL om uw aanbod, uw call to action, uw USP, of iets anders dat uw advertenties opvallen.
hier zijn drie voorbeelden voor een tandarts om u een idee te geven van wat u kunt doen:
- www.domain.com/Whiter_Smile
- www.domain.com/NYC_Dentist
- www.domain.com/Free_Whitening
voordat we verder gaan, wil ik je een voorbeeld laten zien van een goede en een slechte advertentie, zodat je het verschil kunt zien.
voorbeeld van een goede advertentie voor het trefwoord “appliance repair”:
Reparatie Op Dezelfde Dag
24-Uurs Service … Binnen 1 Uur
$25 Kortingscoupon. Bel Ons Nu.
zoals u kunt zien, richt de adverteerder zich duidelijk op een specifieke niche – mensen met Sub Zero-apparaten. Ze bieden overtuigende voordelen, waaronder dezelfde dag 24-uurs service binnen een uur. Ze hebben een aanbod van een $ 25-kortingsbon. En ze hebben nu een duidelijke oproep tot actie.
merk op dat ik zou proberen deze advertentie te verbeteren door het trefwoord in de titel op te nemen om het relevanter te maken voor de zoekzin.
voorbeeld van een zwakke advertentie voor het trefwoord “appliance repair””:
familiebezit sinds 1939 voor alle
uw apparaat nodig heeft bel nu
de kop van deze advertentie was de naam van het bedrijf, die niet relevant is voor het trefwoord “appliance repair.”Tenzij je een grote naam merk, niemand zal herkennen of zelfs de zorg over uw naam. Het is niet overtuigend en er is geen overeenstemming van trefwoord tot de advertentie.
ook “familiebezit sinds 1939” is geen specifiek voordeel. Er is impliciet voordeel als het vooruitzicht zet twee en twee bij elkaar en gelooft een lange levensduur is gelijk aan een goede service. Dat is echter veel gevraagd en volgt duidelijk niet het KISS principe. Houd vast aan expliciete voordelen in plaats van impliciete voordelen in uw advertenties.
ten slotte is de zinsnede “voor al uw apparaten” zo vaag als u maar zou kunnen zijn. Dit is een voorbeeld van proberen om alles te zijn voor alle mensen, in plaats van het oplossen van een zeer specifiek probleem voor een zeer specifieke doelgroep klant.
Google Adwords Stap # 7: Gebruik relevante landingspagina ‘ s
op dit moment heeft uw prospect gezocht naar uw product of dienst. Ze vonden uw advertentie overtuigend ten opzichte van alle andere opties, klikte om meer te leren, en landde op uw website.
wat nu?
Nou, als je net als veel first-time adverteerders, dan is uw prospect is nu op uw homepage krabben hun hoofd proberen uit te vinden wat er net gebeurd. De advertentie maakte een belofte die de homepage niet kon houden.
dat komt omdat uw homepage geen reclame landingspagina is!
Homepages leg alles uit wat uw bedrijf doet, al uw producten en diensten, en alle verschillende klanten die u bedient. Met andere woorden, uw homepage is niet 100 procent relevant voor het zoekwoord gezocht en de advertentie geklikt. Maak deze fout niet.
maak in plaats daarvan een speciale landingspagina die overeenkomt met het trefwoord en de advertentie. Het doel is om het hele verkoopproces congruent zodat uw prospect is voortdurend gerustgesteld ze gaat op de juiste weg.
het belangrijkste onderdeel op uw landingspagina is uw headline, wat het eerste is wat uw prospect zal lezen. Uw kop moet de aandacht grijpen, herhalen het aanbod in de advertentie, en dwingen uw prospect om te blijven lezen van de rest van de pagina.
de kopie van landingspagina ‘ s met hoge omzet moet opnieuw relevant zijn voor het zoekwoord waarnaar wordt gezocht en waarop op de advertentie wordt geklikt. Inclusief uw USP, voordelen van uw product of dienst, details over uw onweerstaanbare aanbod, sociaal bewijs, geloofwaardigheid dat je een legitiem bedrijf, en een sterke oproep tot actie.
Google AdWords Stap # 8: Conversion Tracking
we zijn bijna klaar om uw campagne in AdWords op te zetten, maar er is nog een laatste ingrediënt: Conversion tracking.
als u deze stap overslaat, zult u nooit weten welke zoekwoorden en advertenties verkopen genereren en welke alleen maar geld verliezen. Met andere woorden, je zal niet in staat zijn om uw campagne te optimaliseren zodra het is up and running.
conversietracking meet de omzet die door Uw AdWords-campagne wordt gegenereerd. Meer specifiek, u wilt weten welke zoekwoorden en welke advertenties zijn het genereren van de verkoop.
als sommige of alle verkopen online plaatsvinden met een e-commerce winkelwagen, dan is conversion tracking vrij eenvoudig. Gebruik gewoon de ingebouwde Google AdWords conversietracking.
de code voor het bijhouden van conversies van Google Ads kunt u vinden in uw Google Ads-account onder het pictogram Gereedschap en vervolgens “metingen > conversies.”
om een nieuwe conversie te maken, klikt u op de knop en volgt u de stappen om uw conversie te definiëren. Voeg vervolgens het kleine stukje code toe aan uw bestelformulier bedankpagina of ontvangstpagina.
deze code is vergelijkbaar met de Google Analytics-code als u deze op uw website hebt geïnstalleerd, maar het moet alleen op de laatste pagina staan nadat een klant zijn bestelling heeft voltooid.
wanneer een klant op uw ontvangstpagina of bedankpagina landt, zal Google de conversies in uw AdWords-account automatisch bijhouden. Dat is echt alles wat er is om het, en er is geen reden om dit niet te installeren voordat u uw advertenties in te schakelen.
Google kan ook app-installaties, webconversies, telefoongesprekken en offline conversies bijhouden.
wat als u online leads genereert, maar u uiteindelijk de verkoop “offline” Sluit – via de telefoon of in persoon-in plaats van online? Het is duidelijk dat u geen conversiecode aan uw kassa kunt toevoegen, dus wat kunt u doen?
de drie tactieken die ik adviseer voor het volgen van offline verkoop zijn:
- Maak een conversie pagina in uw verkoopproces. Stuur bijvoorbeeld al uw klanten naar een speciale pagina om hun ontvangstbewijs te krijgen, maak online een account aan of download een belangrijk document. Denk aan een manier om uw klanten naar die webpagina en voeg de AdWords-code aan die pagina. Nu kun je de verkoop volgen.
- gebruik unieke couponcodes in uw advertenties en bestemmingspagina ‘ s. Als u gebruik maken van unieke coupon codes in uw advertenties en landing pages, dan kunt u overeenkomen met de codes terug naar de advertentie en trefwoord dat de verkoop gegenereerd.
- volg telefoonnummers in uw advertenties en landingspagina ‘ s. Als u gebruik maakt van unieke tracking telefoonnummers, kunt u de gesprekken en de daaropvolgende verkoop aan de advertenties en zoekwoorden die de verkoop gegenereerd.
zodra conversion tracking is geïnstalleerd, is het eindelijk tijd om in te loggen op Google AdWords en uw eerste campagne op te zetten.
de Google AdWords interface maakt het opzetten van een campagne een fluitje van een cent, maar accepteer de standaardinstellingen niet blindelings. Sommige kunnen je in de problemen brengen.
Google AdWords Stap # 9: AdWords Settings for Success
zoals ik al zei, Google Ads doet een groot werk van het maken van het vrij gemakkelijk om uw campagne op te zetten. Klik gewoon op het blauwe plus-symbool, dan op de knop Nieuwe campagne, zoals hieronder weergegeven, en volg de stappen om toe te voegen in uw advertenties en zoekwoorden.
het proces is vrij eenvoudig; echter, veel van de standaardinstellingen zijn niet in uw belang. Dat is de reden waarom stap # 9 is om de juiste AdWords-instellingen te gebruiken voor succes.
hier zijn de belangrijkste instellingen om op te letten:
- zoeken vs. Display
- Device biedingen
- trefwoord Match Types
- negatieve zoekwoorden
Search vs. Display
Select Search Network Only for your campaign type, so you ‘ re targeting only the Google Search Network and not the Display Network.
het display network is een totaal ander dier dan zoekadvertenties en vereist een andere set trefwoorden, advertenties en landingspagina ‘ s. Dus altijd het opzetten van aparte campagnes om elk netwerk te richten.
Trefwoordmatchtypen
veel eerste adverteerders hebben geen idee dat er verschillende matchtypen zijn. Als gevolg hiervan verspillen ze geld aan irrelevante zoekzinnen die geen deel uitmaken van de zoekwoorden die in de account worden vermeld.
er zijn drie belangrijke trefwoordtypen:
- broad
- phrase
- exact
Broad match zoals u nu weet is het standaard match type. Als u uw zoekwoorden als brede match, dan zal Google uw advertenties te tonen aan een zoekterm Google denkt dat relevant is voor uw zoekwoord.
dit betekent dat uw advertenties meer impressies zullen krijgen, maar u zult waarschijnlijk advertenties tonen aan irrelevante zoekzinnen die uw budget zullen verspillen. Dus ik raad Broad match niet aan.
zin overeenkomen met trefwoorden zal advertenties activeren wanneer de exacte zin deel uitmaakt van het trefwoord dat in Google is getypt. Bijvoorbeeld, als uw zin overeenkomen met trefwoord is “kantoorruimte,” dan wordt uw advertentie weergegeven voor “New York office space” en ” office space in New York.”Echter, uw advertentie zou niet worden weergegeven voor” kantoor in de ruimte ” omdat de zinsnede “kantoorruimte” wordt opgesplitst door het woord “in.”
Phrase match geeft u veel meer controle over uw advertenties dan Broad match. Om uw zoekwoord te veranderen in zin match, gewoon citaten toevoegen rond het zoekwoord (zie afbeelding hieronder).
Exact match vertelt Google gewoon om uw advertentie alleen weer te geven wanneer het exacte trefwoord is ingetypt in Google. Je krijgt de meeste controle met Exact match, maar je beperkt je blootstelling. Om uw matchtype in te stellen op Exacte match, voegt u vierkante haakjes toe aan uw zoekwoorden (zie afbeelding hieronder).
ik raad aan om te beginnen met frase match omdat je het beste van beide werelden krijgt met betrekking tot targeting en bereik. Echter, wanneer u frase match gebruiken, je nodig hebt om ervoor te zorgen dat u ook negatieve zoekwoorden.
negatieve zoekwoorden
negatieve zoekwoorden geven u de mogelijkheid om zinnen te blokkeren van het activeren van uw advertenties. Bijvoorbeeld, als je een kantoorruimte verhuur bedrijf adverteren op de zin match trefwoord, “kantoorruimte,” dan wilt u het trefwoord te blokkeren “film.”
op die manier worden uw advertenties voor een kantoorruimte verhuur niet weergegeven voor mensen die zoeken naar de kantoorruimte film.
om negatieve zoekwoorden toe te voegen, Ga naar het tabblad Zoekwoorden in uw account, scroll naar beneden en klik op de link negatieve zoekwoorden (zie afbeelding hieronder).
klik vervolgens op de knop Toevoegen om de zoekwoorden toe te voegen die u wilt blokkeren.
zodra u het installatieproces hebt voltooid, bent u klaar om de advertenties in te schakelen en uw campagne te optimaliseren!
Google Adwords stap # 10: optimalisatie
zodra u uw bod instelt, uw campagne inschakelt en Google uw advertenties goedkeurt, kunt u even diep ademhalen. Gefeliciteerd, uw advertenties zijn live!
helaas kunt u nog niet ontspannen. De meeste campagnes zijn niet winstgevend vanaf het begin en ze vereisen altijd voortdurende optimalisatie om winstgevend te blijven.
er zijn drie belangrijke gebieden om de prestaties van uw AdWords-campagne te verbeteren:
- uw zoekwoord biedingen. Ik raad aan om Slim bieden te gebruiken om aan de slag te gaan, maar als je eenmaal kliks en verkoop begint te genereren, wil je misschien je biedingen dienovereenkomstig aanpassen. Als uw zoekwoorden zijn het genereren van de verkoop winstgevend en je bent niet gerangschikt # 1, dan blijven uw biedingen te verhogen. Als uw zoekwoorden zijn niet het genereren van de verkoop winstgevend, dan uiteraard, je nodig hebt om uw biedingen te verlagen of pauzeren het zoekwoord volledig.
- uw AD click-through rate (CTR). Zoals ik al eerder zei, uw advertentie CTR direct van invloed op uw kwaliteitsscore, die op zijn beurt bepaalt hoeveel je betaalt per klik. Om uw CTR te optimaliseren, test A/B verschillende advertenties om te zien welke versie de meeste klikken krijgt.
- uw landingspagina conversiepercentage. Het Laatste te optimaliseren gebied is uw landing page. Er zijn veel tools om u te helpen bij het testen van verschillende bestemmingspagina-versies, maar als je net begint, adviseer ik u Google Optimize te gebruiken. Het is gemakkelijk en gratis om te beginnen. Maak een experiment om twee verschillende versies van uw landing page te testen en te meten om te zien welke de meeste conversies genereert.
conclusie
inmiddels moet uw Google AdWords-campagne zo zijn opgezet dat u zich richt op het optimaliseren van zoekwoordbiedingen, ad click-through rates en bestemmingspagina-conversiepercentages.
als u deze tien stappen volgt, bent u goed op weg naar een winstgevende Google AdWords-campagne. Succes!
hebt u een succesvolle Google Ads-campagne gelanceerd? Welke tips heb je te delen?
vergroot uw verkeer