als bedrijf van een digitaal marketingbureau wordt vaak gevraagd:
hoeveel moet ik uitgeven aan Google Ads (voorheen bekend als Google Adwords, ook wel PPC genoemd), Yelp ads, of Facebook en Instagram ads?
hieronder schetst u een eenvoudige aanpak die u kunt gebruiken. De aanpak is niet beperkt tot alleen Google Ads besteden.
dit stapsgewijze proces doorlopen heeft vele voordelen voor u:
- hoeveel moet u uitgeven om nieuwe klantdoelen te bereiken?
- hoe kom je tot een aanbevolen Google Ads-budget
- verduidelijking van verwachtingen en groei van nieuwe klanten
- inzicht in hoe marketing verantwoordelijk te maken en zichzelf te betalen
over het algemeen varieert het bedrag dat je moet uitgeven aan Google Ads sterk. U kunt besteden zo weinig als $ 50 per maand of hoger dan $ 10.000 of meer. Hoeveel je uiteindelijk uitgaven hangt af van uw verkoopdoelen, hoe groot van een geografisch gebied dat u targeting, zoekvolume, en het concurrentievermogen van de industrie.
maar mijn aanbeveling is:
- Wat zijn uw doelen voor nieuwe leads, inkomsten?
- hoeveel verkeer heeft u nodig om uw doelen te bereiken?
- Wat is het verschil in uitgaven tussen waar u nu bent en waar u moet zijn?
stap één: Wat zijn uw doelen voor Leads of inkomsten?
de eerste stap in het proces kan eye-opening zijn. Vraag jezelf af, Wat is uw doel voor nieuwe leads of inkomsten?
als het doel om leads te laten groeien veel groter is dan de huidige resultaten, is het bedrag dat in Google Ads moet worden besteed om dat doel te bereiken even significant. Zoals je zult zien in slechts een moment, nadat iemand gaat door het proces, ze zijn vaak verbaasd over hoeveel ze moeten besteden om het doel te bereiken.
laat me je een echt voorbeeld uitleggen.
we hebben business-to-consumer (B-to-C) klanten die muggenbestrijdingsdiensten leveren. Zij gaven aan dat zij 50 nieuwe klanten per maand wilden verwerven over wat zij het voorafgaande jaar hadden gedaan.
momenteel doen ze verschillende Guerrilla marketing tactieken en lokale beurzen en hadden ze het jaar daarvoor geëxperimenteerd met digitale marketing. Zo, laten we eens kijken hoe we kunnen komen tot een realistische Google PPC budget voor het bereiken van hun doel van het verwerven van 50 nieuwe klanten in het afgelopen jaar.
Stap Twee: Hoeveel Gaat Het Verkeer Kosten?
de volgende stap in het schatten van het Google Ads-budget dat nodig is om uw doel te bereiken, is begrijpen hoeveel het u gaat kosten om het verkeer te verwerven. Met Adwords, we schatten deze kosten op basis van kosten per klik voor zoekwoorden die we kunnen vinden in de Google Ads Keyword Planner.
een snelle zoekopdracht naar doelgerichte zoekwoorden met behulp van de Google Keyword Tool laat zien dat de gemiddelde kosten per klik (CPC) ongeveer $5 zal bedragen voor relevante termen.
de klant heeft verklaard dat hij een budget heeft van $1.500 per maand-gebaseerd op de gemiddelde cost-per-click, dat ons 300 bezoeken zou opleveren.
hier is de eenvoudige wiskunde:
- gemiddelde kosten per klik in Google Ads: $5
- maandelijks Budget: $ 1.500
- bezoeken aan uw website: 300
Stap drie: Website conversiepercentage
het begrijpen van uw conversiepercentages vereist wat graven in Google Analytics van uw site en misschien call tracking metrics als je hebt.
in dit voorbeeld, wanneer ik conversies noem, heb ik het over mensen die een formulier hebben ingediend, u hebben gebeld om een afspraak aan te vragen of uw product of dienst te kopen.
Als u zich niet op uw gemak voelt in de analytics van uw website, kan uw webmaster misschien helpen. Echter, in het algemeen, voor retail diensten zijn we op zoek naar formulier inzendingen (dat wil zeggen vragen) en telefoongesprekken. Als je geen call tracking gebruikt, kan ik je vertellen dat telefoontjes 1-3 keer zo snel komen als een formulier indienen. Dus als u 10 formulier inzendingen ontvangen, kunt u redelijkerwijs aannemen ergens tussen 10 – 30 telefoongesprekken te.
in het algemeen liggen de conversieratio ‘ s (formulieren + telefoongesprekken), als uw site goed is ontworpen, waarschijnlijk in het bereik van 10% (uw kilometerstand zal variëren). Als u een e-commerce site, conversie tarieven zijn meestal veel lager en in de 1-2% bereik. Echter, om dit beter te begrijpen kijk naar Google Analytics van uw website.
berekenen van Websitelads:
conversiepercentage Website: 10%
totaal aantal websitelads: 30 (10% * 300 websitebezoekers)
Stap vier: lead-To-Customer Conversion Rate
deze stap gaat over hoe effectief u en uw medewerkers zijn in het omzetten van leads naar klanten. Eventuele operationele problemen die je hebt (dat wil zeggen lage personeelsbezetting, slechte klantenservice, enz.) zal deze variabele sterk beïnvloeden. Activiteiten zijn nauw verbonden met marketing effectiviteit. Toch moet u een goed beeld hebben van dit aantal – als u dat niet doet, zou ik dat een topprioriteit maken. Mijn ervaring in het werken met veel verschillende bedrijven is dat hun conversiepercentages wanneer ze een aanvraag via telefoon of e-mail tussen 50% en 90% (ten minste voor retaildiensten).
Totaal Nieuwe Klanten:
Lead-Klant-Conversie: 60% (uw vermogen om te converteren van een lead naar klant)
Totaal Nieuwe Klanten: 18 (60% * 30)
Conversion tarieven in andere kanalen buiten Google zijn veel lager, dus je moet voorzichtig zijn over het toepassen van deze logica dus concreet aan Facebook-advertenties, of Instagram advertenties, bijvoorbeeld. Echter, omdat klanten die afkomstig zijn van Google zijn actief te typen in queries, ze zijn pre-gekwalificeerde leads – we weten dat ze een hoog niveau van interesse, omdat ze getypt in een zoekopdracht. Klanten die afkomstig zijn van Facebook of andere kanalen zijn niet zo pre-gekwalificeerd in de eerste plaats omdat ze niet actief op zoek naar uw product of dienst, omdat ze op het platform om andere sociale redenen.
trek het helemaal-Bouw een eenvoudig Excel-Model
ik maak dit soort eenvoudige modellen in Excel, en dan verander ik het maandelijkse budget om te zien hoe mijn totale nieuwe klanten veranderen met het verhogen of verlagen van de uitgaven. Natuurlijk zijn er geavanceerde Excel-formules die u kunt gebruiken, maar in dit geval is het gewoon gemakkelijk om uw uitgaven te variëren om te zien hoe uw nieuwe klanten veranderen.
dus, om terug te keren naar onze klant die 50 nieuwe klanten per maand wilde – uit dit, is het duidelijk dat op basis van $5 per klik en de conversieratio van de website samen met de lead-to-customer conversieratio, $1.500 per maand budget is niet van plan om hun doelen van 50 nieuwe klanten per maand te bereiken. De klant zal moeten besteden meer dan $ 4,000 per maand om het doel te raken. Terwijl $ 4,000 kan een veel voor veel kleine bedrijven, don ‘ t krijgen opgehangen op dit – het punt is om u te helpen begrijpen wat is een redelijke uitgaven om uw doelen te raken. U kunt besteden wat je wilt op Google-advertenties, maar door dit nu te doen, zult u een beter gevoel van wat realistisch te verwachten voor leads.
ervoor zorgen dat het zinvol is Financieel-de laatste & belangrijkste stap
Het Laatste stuk van dit proces is ervoor zorgen dat de cash flow en winst er zijn, want als dat niet het geval is, moet u een van deze stappen repareren:
- Verbeter uw marge (verhoog de prijs of verlaag de kosten)
- de conversieratio van uw website
- Verbeter de lead to customer rate
laten we het bovenstaande voorbeeld gebruiken om het financiële rendement te berekenen. Hieronder staan twee financiële ratio ‘ s, return on ad spend (ROAS) en return on investment (ROI).
de ROAS is slechts de verkoop die is afgeleid van de inspanning gedeeld door de marketinguitgaven. Voor deze klant, de gemiddelde omzet was $500. Dus, ROAS is: ($500 * 48 nieuwe klanten)/$4.000 in AdWords besteden, dus$24.000 / $ 4.000 = 600% ROAS. Dit is een zeer gezond rendement. Maar hoe zit het met het rekening houden met de kosten om die verkopen te produceren? Daar komt ROI bij kijken.
ter vergelijking wordt bij de ROI rekening gehouden met kosten en winsten. Dus als de klant een marge van 50% heeft op $ 24.000 aan verkopen, met andere woorden, het kost $ 12.000 aan arbeid of onderdelen om die verkopen te produceren, dat is $ 12.000 aan bruto winst. Trek dan de AdWords-kosten van $4.000 af van de brutowinst van $12.000, wat us $8.000 overlaat. Nu we de kosten hebben verantwoord om de verkoop te produceren, plus de marketingkosten, is de ROI dan, ($12,000 – $4,000)/$4,000 = 200% ROI.
ik hou meer van ROI als een maatstaf omdat het rekening houdt met de marge/kosten van de verkoop, reclame-uitgaven en winst. Echt wat ROI ons heeft laten zien is dat van de $ 24.000 aan inkomsten gegenereerd, we betaalden $ 12.000 aan uitgaven om die verkoop (arbeid en onderdelen) te produceren en we betaalden onze $ 4.000 marketing kosten die gaf ons 200% ROI. In wezen, na alle kosten, deze inspanning gegenereerd $8.000 in cash flow! Met dit soort cijfers zou ik deze investering voortdurend doen.
inpakken:
dit model kan met elk marketingkanaal worden gebruikt. De echte waarde komt van het begrijpen dat er verschillende belangrijke variabelen die uw succes zal beïnvloeden:
- kosten voor het verwerven van een klant
- Website conversieratio
- leiden tot conversieratio
- Financials
door deze variabelen aan te passen, kunt u beter inzicht krijgen in hoe u succesvoller kunt zijn en meer winst kunt maken met uw marketing tactieken, en vooral hoe u marketing verantwoordelijk kunt maken.
voorzichtigheid is geboden bij andere kanalen. Hoewel je deze aanpak zeker kunt gebruiken, balanceer het dan met andere KPI ‘ s (key performance indicators) zoals bereik en indrukken binnen je doelgroep voor bewustwording. Facebook advertenties kunnen bijdragen tot een 30% stijging van conversies in andere kanalen die Facebook niet alle krediet zal ontvangen het zou moeten.