Lansere En Ny Google Ads – søkekampanje er en spennende prosess. Spenning, angst, frykt og håp er følelser som kommer til å tenke når jeg skal klikke På Aktiver-knappen på en ny kampanje.
hvis du nettopp har begynt, kan du være redd for å rote det opp. Jeg skjønner. Trinnene jeg vil gå gjennom, vil sikre at du setter inn mer penger på din egen bankkonto, i stedet for bare å finansiere Googles imperium.
Når du konfigurerer Og administrerer riktig, Er Google Ads (Tidligere Google Adwords) en av de beste kildene for nye kunder.
gjennom årene har jeg hjulpet bedrifter med å vokse fra $0 til $1.000.000+ på baksiden av hardt arbeidende AdWords-kampanjer. Men jeg har også sett titusenvis av dollar bli spylt ned I AdWords-dreneringen på grunn av mismanaged kampanjer.
Så la oss komme til det. Tie På AdWords-forkleet ditt, ta en penn for å skrive ned de viktigste trinnene i en vellykket Google Ads-Kampanje, og følg med når jeg går gjennom hvordan du oppretter en lønnsom Google AdWords-kampanje fra bunnen av.
Google Adwords Trinn # 1: Er Det Kundenes Behov?
Hvis kundene ikke søker etter produktet eller tjenesten I Google, så Åpenbart, AdWords søke annonsering ikke kommer til å fungere for Deg.
så før du blir for begeistret for å lage din første kampanje, må du bekrefte at det faktisk er søkevolum for hva du skal tilby.
jeg foreslår at Du bruker UberSuggest, som er mitt eget gratis søkeordforskningsverktøy. Søkeordverktøyet fungerer mye som en synonymordbok. Du skriver inn setninger du tror potensielle kunder søker, og det vil fortelle deg andre lignende, relevante setninger.
Ubersuggest vil fortelle deg hvor ofte folk søker disse setningene, hvor konkurransedyktige søkeordene, og hvor mye det vil koste å annonsere på hvert søkeord. All denne informasjonen hjelper deg med å finne ut hvilke søkeord du vil bruke i den første kampanjen.
jeg anbefaler også at du bruker søkeordet «Forslag» gitt under hovedkartet. Dette vil gi deg en ide om relaterte søkeord og hvor mye søkevolum disse søkeordene har.
Du kan også bruke Googles Keyword Planner verktøy for å hjelpe deg å finne de beste søkeordene å målrette. Det vil gi deg bud estimater og totale søk, slik at du kan lage en plan.
det er tre spørsmål du skal stille for å avgjøre om du skal annonsere på et bestemt søkeord:
- er søkeordet søkt I Google? Hvis det ikke er noe søkevolum, forteller det deg at ingen skriver det uttrykket I Google. Det er ingen vits i reklame på søkeord ingen søker.
- er det sannsynlig at personen som søker på dette søkeordet vil kjøpe produktet eller tjenesten min? Eller er personen mer sannsynlig bare å gjøre forskning uten intensjon om å kjøpe? Med andre ord, hva er hensikten med søkeordet? Når du starter, vil du annonsere på det jeg kaller» kjøpsintensjon » søkeord der personen tydeligvis ønsker å kjøpe.
- har jeg råd til å annonsere på søkeordet? Dette spørsmålet er viktig, men det krever litt matte å beregne. Så la oss ta en titt på det nå.
Google Adwords Trinn # 2: Har Du Råd Til Å Annonsere På Topp Søkeord?
Før du fullfører søkeordlisten din, må du sørge for at det er fornuftig å målrette mot det begrepet. Dette vil hindre deg fra å gå etter søkeord der det er ingen sjanse for dem å være lønnsomt. Det er bedre å kjøre disse tallene nå før du har senket tid og penger til en kampanje som er bestemt til å mislykkes.
for å svare på spørsmålet » Har jeg råd til å annonsere på dette søkeordet ?»du må beregne din maksimale kostnad per klikk (Maks CPC). Du sammenligner bedriftens Maksimale CPC med den estimerte cpc for søkeord i Søkeordverktøyet for å se om du har råd til å annonsere.
Hvis For Eksempel Maks CPC er $5 og estimert CPC er $4, vet du at det er en god sjanse for at du kan annonsere lønnsomt på det aktuelle søkeordet.
Maksimal CPC bestemmes av nettstedets konverteringsfrekvens, fortjeneste per kunde og målannonseringsresultatmargin. Hvis du ikke kjenner disse tallene, må du gjette eller konfigurere sporing for å beregne dem mer nøyaktig.
bruk formelen nedenfor til å beregne Maks CPC og deretter sammenligne med estimert CPC du fant ovenfor:
Maks CPC = (fortjeneste per kunde) x (1 – fortjenestemargin) x (nettsted konverteringsfrekvens)
la oss for eksempel si at gjennomsnittlig fortjeneste per kunde er $500, og av 1000 besøkende på nettstedet konverterer du 10 til kunder. Det betyr at du har en 1 prosent nettsted konverteringsfrekvens.
Hvis du er komfortabel med en 30 prosent fortjenestemargin, så her er hvordan du vil beregne Maks CPC:
Maks CPC = $500 x (1-0.30) x 1% = $3.50
Igjen må Din Maksimale CPC være i nærheten av den estimerte CPC i Googles Søkeordplanleggerverktøy, ellers er du i trøbbel.
Anta At Maks CPC er $ 3,50 og estimert CPC for et søkeord er $10. I så fall må du først øke fortjenesten per kunde eller konverteringsfrekvensen før du kan lønnsomt annonsere på det aktuelle søkeordet.
Google Adwords Trinn # 3: Utføre Konkurrent Analyse
på dette punktet, du har nå en liste over» kjøpe hensikt » søkeord som du er sikker på at du har råd. Det neste trinnet er å redusere risikoen ved å utnytte konkurrent intelligens.
i de fleste bransjer finner du konkurrenter som allerede har testet Og optimalisert AdWords-kampanjene sine. Det betyr at de har funnet ut hvilke søkeord, annonser og destinasjonssider som fungerer og ikke fungerer i markedet ditt.
Ville det ikke vært flott om du bare kunne hacke inn i konkurrentens AdWords-kontoer og stjele denne informasjonen?
Før du får for langt sammen på ulovlig hacking tomten, jeg skal fortelle deg om en veldig kul konkurranseetterretning verktøy kalt KeywordSpy. KeywordSpy samler, organiserer, og gir enkel tilgang til alle dine konkurrenters historiske reklame informasjon.
Tenk på det som Din Egen Delorean tidsmaskin!
for å sette opp kontoen din, gå til www.KeywordSpy.com og klikk på gratis prøveversjon-knappen.
når du er registrert og logget inn, kopierer du et av konkurrentdomenene dine i søkefeltet og velger Domains-alternativet som vist nedenfor.
(for å finne konkurrentene dine, skriv ganske enkelt inn søkeordene Dine I Google og kopier deretter annonsørdomenene.)
når søket er fullført, klikk på fanen Ppc Søkeord for å se alle søkeordene konkurrenten annonserer på.
i dette eksemplet annonserer konkurrenten på 50 søkeord, og du kan se datoen da de først begynte å annonsere på hvert søkeord. Jo lenger en annonsør har vært reklame, jo bedre fordi det innebærer søkeordet genererer salg.
hvis søkeordet ikke var lønnsomt, ville en smart annonsør sette søkeordet på pause.
(Viktig Merknad: Ikke alle annonsører er smarte, så bruk ikke blindt denne tommelfingerregelen.)
deretter kan du enten manuelt søke gjennom listen, eller du kan eksportere dem alle, fjerne irrelevante søkeord, og deretter legge dem til i listen over søkeord du allerede har funnet I Ubersuggest eller Googles Søkeordplanleggerverktøy.
når du er ferdig med å gjennomgå søkeord, klikker du På Annonser-fanen for å se gjennom konkurrentens annonsekopi.
Igjen kan du se datoen da annonsen ble testet, noe som indikerer om annonsen fungerer bra eller ikke.
du kan også bruke andre konkurrerende analyseverktøy for å finne ut mer om hva som fungerer for dine konkurrenter.
jeg anbefaler å gjennomgå flere konkurrenters annonser for å se hvilke typer tilbud appellerer til målmarkedet. Mens du vurderer annonsene, se etter en måte å skille bedriften fra alle konkurrentene.
Differensiering er avgjørende For AdWords suksess, noe som bringer oss til trinn fire.
Google Adwords Trinn # 4: Utnytte En Kraftig USP
DIN USP, eller unike selge proposisjoner, er hva skiller bedriften fra konkurrentene og gir potensielle kunder en overbevisende grunn til å velge deg.
MED ANDRE ord svarer USP på spørsmålet: «Hvorfor skal jeg, prospektet ditt, velge å gjøre forretninger med deg, mot alle andre alternativer, inkludert å gjøre ingenting?»
Når Det Gjelder AdWords, er det tre viktige grunner til å skape en kraftig USP:
- en sterk USP genererer mer trafikk fra kvalifiserte prospekter (oppfordrer klikk på annonsene dine) og avviser uønskede kundeemner (forhindrer klikk på annonsene dine).
- en sterk USP vil skyte i været salget konverteringsfrekvenser. Så ikke bare vil du generere mer trafikk fordi du får flere klikk på annonsene dine, du vil også konvertere mer av trafikken til betalende kunder.
- en sterk USP kan eliminere pris sammenligning shopping. Dette kan være en spillveksler fordi du ikke lenger er sett på som en vare. Hvis du gir potensielle kunder en overbevisende grunn til å gjøre forretninger med deg versus konkurrentene, blir prisen et sekundært problem.
OK, EN USP er en viktig ingrediens. Gir mening, men hvordan lager du en?
vel, først fokuserer du på dine kjernestyrker. Hva er du bedre på enn konkurrentene dine?
For Det Andre, snakk med kundene dine, og enda viktigere, lytt til dem. EN stor USP er bygget på kundeinnsikt, så spør kundene hvorfor de gjør forretninger med deg. Også, stille spørsmål for å finne ut hva kundene misliker om din bransje og hva kundene ønsker du kan gi i tillegg til kjerneprodukter eller tjenester.
tredje, analysere konkurrentene, og se etter en åpning. Det viktigste ordet i unike selge proposisjoner er unik.
for å skape en virkelig sterk USP, må du studere konkurrentenes annonser, nettsteder og markedsføringsmateriell, og finne din mulighet til å skille seg ut. Jeg anbefaler at du bruker et regneark til å organisere alle konkurrentenes annonser og nettsteder, slik at du lettere kan finne fellestrekkene. Når du gjør dette, se etter en åpning for å si noe unikt og overlegen.
for å komme i gang, her er en kraftig USP jeg er sikker på at du vil gjenkjenne: «Fresh hot pizza levert i 30 minutter eller mindre, garantert.»
Hvor har du hørt den linjen før? Det Er Domino ‘S Pizza’ S USP, og de brukte DEN til å bygge et milliard-dollar imperium.
de hevder ikke å være alle ting for alle. Faktisk nevner de ikke engang kvalitetsingredienser, pris eller smak. De fokuserte hele virksomheten på den ene tingen deres kunder bryr seg om mest-rask levering på tid.
Bilde noen studenter sent lørdag kveld med munchies, og du ser På Domino ‘ S Pizza ideelle kundeprofil!
Google Adwords Trinn # 5: Har En Uimotståelig Tilbud
hva kan du tilby I AdWords-kampanjen som er så overbevisende prospektet ville være en tosk å ikke ta affære? Hvordan kan du skille seg ut fra alle de andre annonsene prospektet vil se i søkeresultatene?
svaret er ditt uimotståelige tilbud, som består av følgende fire komponenter:
Verdifullt
produktet eller tjenesten må være mer verdifull enn prisen. Det er markedsføring 101. Dette betyr ikke at tilbudet må være billig. Du trenger bare å klart definere alle verdien produktet eller tjenesten gir til kunden og sørge for at det oppveier prislappen.
Troverdig
når du gjør et tilbud som synes å være for godt til å være sant, så prospektet kan være litt skeptisk. Så du må gi en troverdig grunn til tilbudet ditt.
hvis du for eksempel kjører et spesialsalg, må du forklare hvorfor du tilbyr en så bratt rabatt. Årsaken kan være noe: tømme ut inventar, end-of-the-year salg, feire et jubileum, åpne en ny butikk, bursdagen din, og så videre.
Reduser Eller Reverser Risiko
Alle er redd for å bli lurt på nettet. En av de beste taktikkene for å minimere risikoen for kunden din er med en pengene-tilbake-garanti. En pengene-tilbake-garanti setter all risiko på bedriften for å levere utmerket service, ellers må du gi alle pengene tilbake til kunden.
når det er mulig, anbefaler Jeg alltid at du inkluderer en slags garanti i tilbudet ditt. Det vil forbedre din svarprosent, og det er en fin måte å skille deg fra konkurrentene.
Oppfordring Til Handling
en av mine grunnskole kunstlærere ga meg en gang fantastisk råd da han underviste en klasse. Han fortalte meg å alltid » Bruke KISS metode … Holde det enkelt, dum.»Jeg skjønte ikke på den tiden, men de er virkelig ord å leve av, spesielt når du lager et uimotståelig tilbud.
hvis du vil at prospektet skal hente telefonen og ringe deg, så gjør det krystallklart og enkelt å ringe deg. Ikke forvent at prospektet skal koble prikkene eller søke rundt nettstedet ditt for å finne ut det neste trinnet. Bruk en sterk oppfordring til handling og holde det enkelt.
på dette tidspunktet lurer du sikkert på om Du noen gang vil opprette AdWords-kampanjen din. Vi er allerede halvveis gjennom trinnene, og du har ingen annonser å vise for det!
Stol På meg, de første fem trinnene er helt kritiske, og du vil takke meg senere når du er annonser er live og du genererer fortjeneste, i stedet for tap.
men siden du ba om det, la oss dykke inn og snakke om å lage annonsene dine.
Google Adwords Trinn #6: Lag Overbevisende Annonser
Med AdWords – søkeannonsering betaler du bare når folk klikker på annonsene dine. Derfor har annonsene dine to svært viktige jobber:
- Tiltrekk kvalifiserte prospekter slik at de klikker på annonsen din i stedet for konkurrentenes annonser.
- Frastøte ukvalifiserte prospekter slik at de ikke klikker og avfall annonsebudsjettet.
det betyr mer trafikk, mer salg, og mindre bortkastede penger på ukvalifisert trafikk, som alle fører til høyere fortjeneste for deg.
det er en viktigere jobb for annonsene dine. Overbevisende annonser med høy klikkfrekvens (CTR) vil øke Kvalitetspoengene dine, noe som igjen vil redusere kostnaden per klikk på søkeordene dine.
så annonsene dine vil direkte påvirke hvor mye du betaler per klikk for hvert av søkeordene dine. Gode annonser vil redusere kostnadene, mens elendig annonser vil øke kostnadene.
ser du hvorfor trinn # 6 er så viktig? Dette er også grunnen til at alle de foregående trinnene kreves, fordi vi bruker dem alle til å gjøre annonsene mer overbevisende.
det er fire nøkkelkomponenter i AdWords-tekstannonsene dine:
- Overskrift
- Beskrivelse linje 1
- Beskrivelse linje 2
- Visningsadresse
Overskrift
overskriften er den mest kritiske komponenten fordi det er det første prospektet vil lese. Prøv å inkludere søkeordet ditt i annonsens overskrift, Fordi Google vil utheve teksten, noe Som gjør at den skiller seg ut fra andre annonser.
dette er også den enkleste måten å sikre at annonsen din er 100 prosent relevant for prospektsøkingen.
En annen god strategi er å stille et spørsmål i overskriften. For eksempel, hvis søkeordet er «new york city tannlege» så en overbevisende overskrift Er » Trenger En New York Tannlege?»
ikke bare er en del av søkeordet i overskriften, men spørsmålet vil få prospektet nikker hodet ja. Som alle store selgere vet, bare ett ja er noen ganger alt som trengs for å starte en kjedereaksjon som fører til salg.
Google AdWords tillater 30 tegn for overskriften så gjør hver bokstav teller og bruke forkortelser når det er mulig.
Beskrivelse Linje 1 og 2
i dine to beskrivelseslinjer gjentar du fordelene med tjenesten din, oppgir USP, gir sosial bevis og / eller beskriver tilbudet ditt. Og, selvfølgelig, inkludere din oppfordring til handling. Du har bare 35 tegn for hver beskrivelse linje så, igjen, bruke forkortelser for å passe mer av meldingen.
Visningsadresse
visningsadressen er et område som er lett å overse i annonsene dine. Ikke bare kopier og lim inn domenenavnet ditt. Bruk I stedet Visningsadressen din til å inkludere tilbudet ditt, handlingsoppfordringen DIN, USP-EN din eller noe annet som gjør at annonsene dine skiller seg ut.
her er tre eksempler for en tannlege for å gi deg en ide om hva du kan gjøre:
- www.domain.com/Whiter_Smile
- www.domain.com/NYC_Dentist
- www.domain.com/Free_Whitening
Før vi går videre, vil jeg vise deg et eksempel på en god annonse og en dårlig annonse, slik at du kan se forskjellen.
Eksempel På En God Annonse For Søkeordet «appliance repair»:
Samme Dag Sub-Null Reparasjon
24 Timers Service … Innen 1 Time
$25 Av Kupong. Ring Oss Nå.
som du kan se, er annonsøren tydelig rettet mot en bestemt nisje-folk Med Sub Zero apparater. De tilbyr overbevisende fordeler, inkludert samme dag 24-timers service innen en time. De har et tilbud om en $ 25-off kupong. Og de har en klar oppfordring til handling for å ringe nå.
Merk at jeg ville prøve å forbedre denne annonsen ved å inkludere søkeordet i tittelen for å gjøre det mer relevant for søkefrasen.
Eksempel På En Svak Annonse for Søkeordet «appliance repair»:
familie eid siden 1939 for alle
apparatet trenger ring nå
overskriften på denne annonsen var navnet på selskapet, som ikke er relevant for søkeordet»appliance repair .»Med mindre du er et stort navn merkevare, vil ingen gjenkjenne eller bryr seg om navnet ditt. Det er ikke overbevisende, og det er ingen kongruens fra søkeord til annonsen.
også, «familieeid siden 1939» er ikke en bestemt fordel. Det er underforstått fordel hvis prospektet setter to og to sammen og mener lang levetid er lik god service. Men det er mye å spørre og følger tydeligvis IKKE KISS-prinsippet. Hold deg til eksplisitte fordeler i stedet for implisitte fordeler i annonsene dine.
endelig er uttrykket» for alle dine apparatbehov » så vag som du muligens kan være. Dette er et eksempel på å prøve å være alle ting for alle mennesker, i stedet for å løse et veldig spesifikt problem for en veldig spesifikk målkunde.
Google Adwords Trinn # 7: Bruk Relevante Destinasjonssider
på dette tidspunktet har prospektet søkt etter produktet eller tjenesten. De fant annonsen din til å være overbevisende mot alle de andre alternativene, klikket for å lære mer, og landet på nettstedet ditt.
Hva nå?
vel, Hvis du er som mange førstegangsannonsører, så er prospektet ditt nå på hjemmesiden din og klør på hodet og prøver å finne ut hva som nettopp skjedde. Annonsen gjorde et løfte hjemmesiden ikke kunne holde.
det er fordi hjemmesiden din ikke er en annonserings destinasjonsside!
Hjemmesider forklar alt bedriften din gjør, alle produktene og tjenestene dine og alle de forskjellige kundene du betjener. Med andre ord, din hjemmeside er ikke 100 prosent relevant for søkeordet søkte og annonsen klikket. Ikke gjør denne feilen.
opprett I Stedet en dedikert destinasjonsside som samsvarer med søkeordet og annonsen. Målet er å gjøre hele salgsprosessen kongruent slik at prospektet er kontinuerlig beroliget hun går ned rett vei.
den viktigste komponenten på destinasjonssiden er overskriften, som er det første prospektet vil lese. Overskriften må fange oppmerksomhet, gjenta tilbudet i annonsen, og tvinge prospektet å holde lesing resten av siden.
kopien av landingssider med høy konvertering skal igjen være relevant for søkeordet som ble søkt og annonsen klikket på. Inkluder DIN USP, fordeler med produktet eller tjenesten din, detaljer om ditt uimotståelige tilbud, sosialt bevis, troverdighet at du er en legitim bedrift og en sterk oppfordring til handling.
Google AdWords Trinn #8: Konverteringssporing
vi er nesten klare til å konfigurere kampanjen Din I AdWords, Men Det er en siste ingrediens: Konverteringssporing.
hvis du hopper over dette trinnet, vil du aldri vite hvilke søkeord og annonser som genererer salg og som bare taper penger. Med andre ord vil du ikke kunne optimalisere kampanjen din når den er oppe og går.
Konverteringssporing måler salget som genereres Av AdWords-kampanjen din. Nærmere bestemt vil du vite hvilke søkeord og hvilke annonser som genererer salg.
hvis noen eller alle salgene dine skjer online med en handlekurv for e-handel, er konverteringssporing ganske grei. Bare bruk den innebygde google AdWords konverteringssporing.
koden For konverteringssporing For Google Ads finner du i google Ads-kontoen din under verktøyikonet og deretter «Målinger > Konverteringer.»
hvis du vil opprette en ny konvertering, klikker du bare på knappen og følger trinnene for å definere konverteringen. Legg deretter til den lille kodebiten på bestillingsskjemaet takkeside eller kvitteringsside.
denne koden ligner På Google Analytics-koden hvis Du har den installert på nettstedet ditt, men den skal bare være på den siste siden etter at en kunde har fullført bestillingen.
Når en kunde lander på kvitteringssiden eller takkesiden din, sporer Google konverteringene i AdWords-kontoen din automatisk. Det er egentlig alt det er til det, og det er ingen grunn til ikke å installere dette før du slår på annonsene.
Google kan også spore appinstallasjoner, nettkonverteringer, telefonsamtaler og konverteringer utenfor nettet.
hva om du genererer kundeemner på nettet, men til slutt lukker du salget «offline» – over telefon eller personlig-i stedet for online? Det er klart at du ikke kan legge til en konverteringskode i kassaapparatet ditt, så hva kan du gjøre?
de tre taktikkene jeg anbefaler for å spore offline salg er:
- Opprett en konverteringsside i salgsprosessen. Send for eksempel alle kundene dine til en spesiell side for å få kvitteringen, opprette en konto på nettet eller laste ned et viktig dokument. Tenk på en måte å få kundene dine til den nettsiden og legg Til AdWords-koden på den siden. Nå kan du spore salget.
- Bruk unike kupongkoder i annonsene og destinasjonssidene dine. Hvis du bruker unike kupongkoder i annonsene og destinasjonssidene dine, kan du matche kodene tilbake til annonsen og søkeordet som genererte salget.
- Bruk sporingsnumre i annonsene og landingssidene dine. Hvis du bruker unike sporingstelefonnumre, kan du matche anropene og etterfølgende salg til annonsene og søkeordene som genererte salget.
når konverteringssporing Er på plass, er det endelig tid for å logge På Google AdWords og sette opp din første kampanje.
Google AdWords-grensesnittet gjør kampanjeoppsett til en lek, men ikke blindt godta standardinnstillingene. Noen av dem kan få deg i trøbbel.
Google AdWords Trinn # 9: AdWords-Innstillinger For Suksess
Som jeg nevnte, Gjør Google Ads en god jobb med å gjøre det ganske enkelt å sette opp kampanjen din. Bare klikk på det blå plusssymbolet, Deretter På Ny Kampanje-knappen, som vist nedenfor, og følg trinnene for å legge til annonser og søkeord.
prosessen er ganske enkel; men mange av standardinnstillingene er ikke i din beste interesse. Derfor er trinn # 9 å bruke De riktige AdWords-innstillingene for å lykkes.
her er de viktigste innstillingene å passe på:
- Søk vs. Vis
- Enhetsbud
- Samsvartyper For Søkeord
- Negative Søkeord
Søk Kontra Visning
Velg Søkenettverk bare for kampanjetypen din, så du målretter Bare Mot Googles Søkenettverk og Ikke Mot Displaynettverket.
displaynettverket er et helt annet dyr enn søkeannonsering, og det krever et annet sett med søkeord, annonser og destinasjonssider. Så alltid sette opp separate kampanjer for å målrette hvert nettverk.
Samsvartyper For Søkeord
Mange førstegangsannonsører aner ikke at det finnes forskjellige samsvartyper. Som et resultat slipper de penger på irrelevante søkefraser som ikke er en del av søkeordene som er oppført på kontoen.
det finnes tre samsvartyper for søkeord:
- bred
- uttrykk
- nøyaktig
Fleksibelt samsvar som du nå vet er standard samsvarstype. Hvis du lar søkeordene dine være Som Fleksibelt samsvar, viser Google annonsene dine til alle søkefraser Google mener er relevante for søkeordet ditt.
dette betyr at annonsene dine får flere visninger, men du vil sannsynligvis vise annonser til irrelevante søkefraser som bare vil kaste bort budsjettet ditt. Jeg anbefaler Ikke Broad match.
Søkeord med Setningssamsvar utløser annonser når den nøyaktige setningen er en del Av søkeordet som er skrevet Inn I Google. Hvis Søkeordet For Setningssamsvar for Eksempel er «kontorlokaler», vises annonsen for» kontorlokaler I New York «og» kontorlokaler I New York. Annonsen din vil imidlertid ikke vises for» office in space «fordi uttrykket» office space «er brutt opp av ordet» in.»
Setningssamsvar gir deg mye mer kontroll over annonsene dine enn Fleksibelt samsvar. Hvis du vil endre søkeordet Til Setningssamsvar, legger du ganske enkelt anførselstegn rundt søkeordet(se bildet nedenfor).
Eksakt samsvar ber Google bare om å vise annonsen din når det nøyaktige søkeordet skrives Inn I Google. Du får mest kontroll med Eksakt samsvar, men du begrenser eksponeringen. Hvis du vil angi samsvartype Til Eksakt samsvar, legger du til hakeparenteser rundt søkeordene dine (se bildet nedenfor).
jeg anbefaler å starte Med Phrase match fordi du får det beste fra begge verdener med hensyn til målretting og rekkevidde. Men når Du bruker Setningssamsvar, må du sørge for at du inkluderer negative søkeord.
Negative Søkeord
Negative søkeord gir deg muligheten til å blokkere fraser fra å utløse annonsene dine. Hvis du for eksempel er et kontorlokalutleiefirma som annonserer På Søkeordet «office space», vil du blokkere søkeordet «film».»
på den måten vises ikke annonsene dine for utleie av kontorlokaler for personer som søker Etter Office Space-filmen.
hvis du vil legge til negative søkeord, går du til Søkeord-fanen i kontoen din, blar ned og klikker På Koblingen Negative søkeord(se bildet nedenfor).
Klikk Deretter På Legg til-knappen for å legge til i søkeordene du vil blokkere.
når du har fullført installasjonsprosessen, er du klar til å aktivere annonsene og begynne å optimalisere kampanjen din!
Google Adwords Trinn #10: Optimalisering
så snart du angir budgivning, aktiverer kampanjen din Og Google godkjenner annonsene dine, kan Du trekke pusten godt og dypt. Gratulerer, annonsene dine er live!
Dessverre kan Du Ikke slappe av ennå. De fleste kampanjer er ikke lønnsomme fra starten, og de krever alltid kontinuerlig optimalisering for å være lønnsomme.
det er tre hovedområder for å forbedre AdWords-kampanjeresultatene dine:
- søkeordbudene dine. Jeg anbefaler At Du bruker Smart Budgivning for å komme i gang, men når du begynner å generere klikk og salg, kan det være lurt å justere budene tilsvarende. Hvis søkeordene dine genererer salg lønnsomt og du ikke er rangert som nr. 1, kan du fortsette å øke budene dine. Hvis søkeordene ikke genererer salg lønnsomt, så åpenbart, må du senke budene eller pause søkeordet helt.
- klikkfrekvensen for annonsen din (CTR). Som jeg nevnte tidligere, påvirker din annonse CTR direkte kvalitetspoengene dine, som igjen bestemmer hvor mye du betaler per klikk. For å optimalisere KLIKKFREKVENSEN må DU a/B teste ulike annonser for å se hvilken versjon som får flest klikk.
- konverteringsfrekvensen for destinasjonssiden din. Det siste området for å optimalisere er destinasjonssiden din. Det er mange verktøy for å hjelpe deg med å teste forskjellige landingssideversjoner, men hvis du bare starter, anbefaler jeg At Du bruker Google Optimize. Det er enkelt og gratis å komme i gang. Opprett et eksperiment for å teste to forskjellige versjoner av destinasjonssiden din, og mål for å se hvilken som genererer flest konverteringer.
Konklusjon
Nå bør Google AdWords-kampanjen din være konfigurert slik at Du er fokusert på å optimalisere søkeordbud, annonseklikkfrekvenser og konverteringsfrekvenser for destinasjonssider.
hvis du følger disse ti trinnene, vil du være godt på vei til en lønnsom Google AdWords-kampanje. Lykke til!
har Du lansert En Vellykket Google Ads-kampanje? Hvilke tips har du å dele?
Øk trafikken