beste ATV-bandenspanningsmeters (Review & Buying Guide) in 2021

voordelen van ATV-bandenspanningsmeters

• houdt u op de hoogte. Een belangrijk voordeel van het hebben van een bandenspanningsmeter handig is dat het houdt u op de hoogte over de status van uw banden. Of je nu in de garage bent of beslist of je die extra kilometers kunt afdekken, het is belangrijk om te weten waarmee je werkt.
  • beschermt uw banden. Gewapend met de kennis van hoe onder druk uw banden zijn, kunt u ofwel laten leeglopen of opblazen ze dienovereenkomstig. Dit maakt uw ATV banden minder kans te krijgen doorboord door objecten in hun pad.
  • geeft exacte waarden. Moderne versies van een ATV bandenspanningsmeter stellen u in staat om de aflezing digitaal en analoog te zien. Goed gekalibreerde technologie geeft je metingen binnen een bereik van gemiddeld ongeveer twee procent.
  • verbetert het brandstofrendement. Wanneer uw banden vol zijn, kunt u goed grip op de grond. Niet alleen verbetert dat uw tractie, maar het kan ook helpen uw voertuig efficiënter te verplaatsen. Goed rijden helpt u brandstof te besparen en de ATV langer te rijden.
  • laat banden langer meegaan. Omdat goed opgeblazen banden zijn minder gevoelig voor lekke banden en ook beter interageren met de grond, een manometer werkt in combinatie met andere ATV accessoires te helpen banden duren aanzienlijk langer.
  • compacte structuur voor eenvoudige opslag. Bandenmeters nemen heel weinig ruimte in beslag, vooral als je de juiste kiest. Het past gemakkelijk in uw rugzak of noodkit voor de ATV, wat betekent dat u geen bagage aan uw rit hoeft toe te voegen.
  • analoge of digitale modellen. U kunt kiezen voor modellen die afhankelijk zijn van batterijen en modellen die zonder stroombron presteren. De meeste zijn verlicht, wat betekent dat je een goede lezing kunt krijgen, ongeacht de situatie.

typen ATV-bandenspanningsmeters

analoge meters

het traditionele type bandenspanningsmeters, de analoge versie Gebruikt geen elektriciteit om te werken. Het beschikt over een prominente belangrijkste wijzerplaat met een naald die beweegt volgens de druk erachter. U sluit het uiteinde aan op de bandklep en de terugstroom van druk interageert met de meter. Op voorwaarde dat het goed is gekalibreerd, krijg je een meting binnen een procent of zo. Veel wijzerplaten bieden ook metingen in meer dan één metrische (kilopascal en pond per vierkante inch). Een goed model zal zichtbaar zijn in donkere omgevingen, duurzaam en nauwkeurig.

digitale meters

dit type meetinstrument is moderner dan zijn analoge tegenhangers, hoewel de basisfunctie hetzelfde is. Bij deze modellen wordt de unit aangesloten op de bandenklep. De druk wordt afgelezen en weergegeven op een verlicht LCD-scherm. De meeste hebben besturingselementen waarmee u de metriek kunt wijzigen, een meting in het digitale geheugen kunt vasthouden en het systeem kunt resetten. Om de levensduur van de batterij te behouden, is er meestal een automatische uitschakeling functie.

topmerken

JACO

dit bedrijf is gevestigd in Illinois en opende zijn deuren in 1983 met de focus op het leveren van gereedschappen van commerciële kwaliteit voor de auto-en motorsportindustrie. Een van de meest favoriete producten is de Jaco ElitePro Bandenspanningsmeter.

RHINO

gebaseerd op Temecula, Kalif., Rhino USA is een bedrijf gericht op het aanbieden van high-end powersports apparatuur, alle touting een levenslange garantie. Het levert een breed scala aan producten voor motorfietsen, off-roading sport, en varen. Een van de toonaangevende selecties is de Rhino USA Heavy-Duty Bandenspanningsmeter.

TireTek

TireTek

een bedrijf dat Accessoires voor auto ‘ s vervaardigt met bandenspanningsmeters en opblaastechnologie, biedt benodigdheden voor alle typen voertuigen. Sinds haar oprichting is dit merk een populaire leverancier van deze technologie voor SUV ‘ s, campers en fietsen. Van zijn top aanbod is de TireTek Bandenspanningsmeter. Tekton

Tekton

Tekton is een toonaangevende fabrikant van handgereedschap en is een in Michigan gevestigd bedrijf dat zich richt op automobielbenodigdheden. Onder de vele producten zijn Moersleutels, Tangen, ratels en stopcontacten. De meeste van zijn producten zijn zeer veelzijdig, zoals de Tekton Digital Bandenmeter.

accu

een bedrijf dat zich volledig toelegt op bandenspanningsmeters, heeft alle soorten opties. Het biedt meters voor voertuigen van alle groottes, variërend van zware vrachtwagens tot ATV ‘ s (en alles daartussenin). Een van de meest populaire opties is de Accutire bandenspanning en profieldieptemeter.Tacklife opende zijn deuren in 2015 en was ontstaan als een kleine groep toegewijde ingenieurs, met als doel de ontwikkeling van tools te verbeteren. Sindsdien is het productassortiment uitgebreid met robotica, elektrisch gereedschap, artikelen voor thuis en meer. Een van de top selecties is de Tacklife Car Tire Inflator luchtcompressor.

AstroAI

dit merk begon zijn activiteiten in 2016, met drie locaties in China. In snel tempo een internationale leider in de automotive improvement industrie, levert het alles van auto-onderdelen tot elektrisch gereedschap. De AstroAI Bandenspanningsmeter is een van de toonaangevende producten van dit merk.

ATV Bandenspanningsmeter prijs

• Onder $ 20: de meeste ATV bandenspanningsmeters vallen in deze categorie, zodat u gemakkelijk een analoog of digitaal model kunt vinden zonder de bank te breken. Deze zijn over het algemeen compact en gemakkelijk te transporteren.
  • $20 en hoger: in deze prijsklasse vindt u ATV-bandenspanningsmeters, hoewel de overgrote meerderheid ook met een luchtcompressor wordt geleverd. Houd er rekening mee dat deze waarschijnlijk meer ruimte in beslag nemen.

belangrijkste kenmerken

drukbereik

om voor uw voertuig te werken, moet de manometer binnen het bereik van de banden in kwestie werken. Veel bandenspanning meters hebben een breed bereik, gaan zo hoog als 100 pond per vierkante inch. Hoewel de gemiddelde druk voor een off-road voertuig zoals een ATV ligt tussen de vier en acht pond per vierkante inch, grotere voertuigen vereisen meer lucht. Hoe breder het bereik, hoe beter de veelzijdigheid van de manometer.

nauwkeurigheid

elke meting heeft een foutenmarge-een bereik waarbij de metriek met een bepaalde hoeveelheid groter of kleiner kan zijn. Vooral als je denkt over hoe laag de druk eis van ATV banden is, je wilt iets met zo klein een marge van fout is mogelijk. De standaard belcurve heeft een foutmarge van vijf procent, hoewel uw manometer moet worden gekalibreerd naar een hogere standaard. Streef naar ergens tussen de een en twee procent bij het kiezen van uw model.

Batterijbehoefte

in het bijzonder voor degenen die de voorkeur geven aan digitaal in plaats van analoog, is het belangrijk om de stroombehoefte van de meter te onderzoeken. Analoge modellen gebruiken de kracht van de luchtdruk alleen, terwijl digitale systemen beschikken over een display om u de metingen te geven. Ofwel gebruiken ze een vervangbaar of oplaadbaar batterijsysteem. Vervangbare batterijen zijn beter voor meters die u van plan bent mee te nemen, hoewel oplaadbare modellen milieuvriendelijker zijn.

Overige overwegingen

• grootte en ontwerp. Zodra u hebt vastgesteld dat de manometer voldoet aan al uw behoeften in termen van functies, zijn er nog een aantal andere factoren te overwegen. Kijk naar het ontwerp van de meter. Is het redelijk gebruiksvriendelijk? Kun je de metingen zien? Denk na over hoe gemakkelijk het zal zijn om op te slaan in uw voertuig en streven naar iets dat niet te omvangrijk nog is nog steeds duurzaam genoeg voor het laatst.
  • gewicht en Grip. Als u niet comfortabel met behulp van de manometer, is het de investering waard? Je wilt iets lichtgewicht genoeg om gemakkelijk te hanteren, maar is toch stevig genoeg om off-road omstandigheden aan te kunnen. Het gaat om meer dan het gewicht. Kijk uit voor modellen met ergonomische handgrepen, een grip die zo gestructureerd is dat u de meter niet laat vallen terwijl u hem gebruikt.
  • Comfortfuncties. Alles, hoe klein ook, dat je leven makkelijker maakt is de moeite waard om naar te kijken. Sommige modellen hebben kleppen om banden te laten leeglopen, anderen hebben meerdere statistieken, zodat u uw metingen niet hoeft om te zetten, en sommige kunnen ook uw loopvlakniveau controleren. Kiezen voor modellen die meer intuã tieve controles en extra functies kunnen maken het gebruik van het apparaat dat veel gemakkelijker.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.