Gulf Stream

există un motiv bun pentru a afla tot ce putem despre Gulf Stream, și să-l învețe acum. Acest râu din ocean este vulnerabil la schimbările care sunt deja în curs de desfășurare, iar ceea ce se întâmplă cu el ne va afecta pe toți-boaters și non-boaters deopotrivă. În acest scop, și să ne distrăm, de asemenea, încercăm un experiment. Am stabilit 20 plutește în derivă în inima curentului undeva în afara Florida, și am avut cititori ajuta să le găsească. Cu ajutorul lor, sperăm să aflăm unde a dus Pârâul aceste mici crucișătoare portocalii.

unde vor ajunge plutitorii? Am chestionat cei mai sărați experți Gulf Stream de acolo, inclusiv oameni de știință, pescari și căpitani de nave, iar consensul a fost…”cine știe?”

Gulf Stream este o fiară neliniștită, care își schimbă dimensiunea, temperatura și locația în fiecare deceniu, în fiecare an, în fiecare oră. Pentru toate studiile care au fost făcute de-a lungul secolelor și care vor fi făcute în viitor, probabil că vom rămâne în pierdere pentru a înțelege pe deplin acest caracter alunecos. Un fapt îngrijorător și există semne că s-ar putea să nu mai avem mult timp pentru a cunoaște Gulf Stream, deoarece mediul nostru trece prin unele schimbări rapide. Între timp, iată ce știm și de ce suntem îngrijorați.

floare de portocal speciale

Floridians defini gulf stream la fel de vag ca ei definesc „alegerile prezidențiale.”Ceea ce ei numesc Gulf Stream începe ca un jet de apă cunoscut sub numele de curentul Florida care se rupe spre est între Cuba și Keys. La aproximativ 12 mile de Miami i s-a alăturat curentul Antilelor, care se încarcă spre vest, canalizându-se între Bahamas și insula Hispaniola. Florida curent, face acum aproximativ patru noduri, apoi arcuri în jurul Ft. Lauderdale înainte de a trece înapoi la termen de cinci mile de West Palm Beach. Acest flux nu devine actualul Gulf Stream, cel puțin din punct de vedere științific, până când se adâncește și preia viteza de pe Carolinas, unde poate ajunge la aproape șapte noduri.

această viteză maximă apare numai în mijlocul fluxului, cu încetinirea curentului pe ambele părți. „În modelele noastre de computer, dacă puneți un drifter în miezul de mare viteză, acesta va rămâne acolo”, explică Tom Rossby, Ph.D., de la Universitatea din Rhode Island, unul dintre principalii cercetători ai Gulf Stream din țară. Deci, este posibil ca flotoarele noastre să rămână prinse între curenții de margine care se mișcă mai lent, mai degrabă decât să meargă la țărm. Rossby crede că flotoarele vor călători aproape 125 de mile pe zi, ceea ce înseamnă că se vor apropia de Cape Hatteras în largul Carolinei de Nord la aproximativ două săptămâni după ce au fost în derivă. Problema este, potrivit lui Rossby, „dacă trec 20 de mile de Cape Hatteras, probabil că nu vor fi găsiți niciodată.”Cel puțin nu de cineva de pe acest continent.

publicitate

doar la nord de Cape Hatteras, între 10 și 20 mile în larg, Gulf Stream umerii împotriva mult mai rece curent Labrador, care șerpuiește în jurul Newfoundland și marginile de-a lungul țărmului Atlanticului. Șuvițele șerpuitoare ale pârâului se desprind aici și uneori se desprind pentru a forma vârtejuri imense de 50 de mile. Vârtejurile cu miez rece, care captează apa rece de coastă, se pot extinde la 12.000 de picioare până la fundul oceanului. Vârtejurile cu miez cald nu merg la fel de adânc, dar sunt considerate locuri de pescuit principale-aproape ca acvariile în derivă pentru peștii cu apă caldă-în timp ce se învârt spre sud-vest.

„cred că plutitorii vor fi prinși în vârtejuri, unde se întâlnesc cei doi curenți”, este încă un posibil rezultat, acesta oferit de Mark Laboccetta, care așteaptă Carolina de nord cu pistolul său pentru ca Gulf Stream să livreze pește precum dorado și wahoo. „Uneori limita actuală este atât de ascuțită, arcul bărcii mele este în apă caldă și pupa în frig”, spune el.

o trecere de iarnă

publicitate

odată ce aveți un motiv pentru a studia Gulf Stream, veți găsi te Tras de-a lungul în fluxul său ca în cazul în care unele minune a universului așteaptă în aval. Așa s-a simțit pe podul Oleanderului M/V în decembrie anul trecut, când și-a făcut alergarea săptămânală de la New York la Bermuda. Oleander, un transportator de marfă de 387″, face parte dintr-o rețea globală de nave comerciale cunoscute de oamenii de știință drept „nave de oportunitate.”De când traversează Gulf Stream pe aceleași rubrici în mod regulat, oceanografii de la NOAA și Universitatea din Rhode Island au instalat la bord un pachet de instrumente care înregistrează viteza, temperatura și salinitatea Gulf Stream în ultimii 20 de ani.

după ce a lăsat pilotul portului New York, căpitanul Johan Vrolyk își stabilește cursul obișnuit de 137 de grade pentru Bermuda, la 705 mile marine spre sud-est. Cele mai recente imagini din satelit arată Gulf Stream 129 mile distanță. Căpitanul olandez arătos spune că ar trebui să intrăm pe la 7:30 dimineața următoare.

anticipez trecerea de la apa verde rece în albastrul strălucitor al pârâului. În schimb, ceea ce văd în zori este un ocean gri de metal care se rotește perlat.

publicitate

Gulf Stream este cel mai ușor de găsit căutând banca de ceață mai mult sau mai puțin permanentă care trăiește de-a lungul marginilor sale vestice și nordice. Prognoza meteo de astăzi de pe platoul continental este ca ceața să se limpezească, vânturile de nord-est la 15 până la 25 de noduri, ajungând la 30 de noduri în apropierea Gulf Stream. „Întotdeauna adăugați 15 până la 20 la sută vânturilor și mărilor pentru Gulf Stream”, CPT. Vrolyk explică. „Poate deveni foarte, foarte rău aici.”

în camera radio de pe pod, câteva 486 de computere vechi înregistrează în mod constant date din pachetul de instrumente care conține Profilerul de curent Doppler acustic (ADCP) încorporat în corpul navei. Grinzile sonare sunt emise prin patru traductoare, iar curentul este calculat prin măsurarea deplasării Doppler pe ecourile care se întorc. La 6: 45 A.M. temperatura apei scade de la 62,6 la 57,2 grade. „Suntem în firele mici de pe marginea Pârâului acum”, spune primul partener Philippe Cannicioni, care este acum la cârmă.

pe măsură ce ne apropiem de infamul zid nordic al pârâului, avem noroc. Vântul a crescut cu siguranță din cauza turbulențelor atmosferice create de apa mai caldă, dar este din nord-vest, suflând peste pârâu, mai degrabă decât direct în el din nord-est. „Dacă obțineți un nor’ easter în pârâu, trebuie să evitați acest loc”, sfătuiește Cannicioni în accentul său gros Corsican.

Oleander rulează acum în intervale de 11 secunde, hardover la hardover, pe măsură ce curentul începe. „Acest lucru nu este atât de rău”, spune Cannicioni. „Ar fi trebuit să fiți aici săptămâna trecută. Am avut mări de 25 de picioare. Temperatura apei a fost de 78 de grade, aerul 38. A creat fum de mare. La orizont arăta ca niște copaci care cresc în nori.”

la 7: 15 temperatura apei este din nou până la 61,8 și direcționăm 143 pentru a putea menține un curs de 137 de grade. În jurul orei 7: 30, un pod de porpoise izbucnește din est ca o fusiladă de torpile care se îndreaptă direct spre navă, apoi preia stația pe valul nostru de arc. La 7:40 Cannicioni setează busola giroscopică la 144, pescuind mai greu spre tribord în curent. La ora 8:00 temperatura apei este de până la 68, iar la 8: 30 merge la 73.9, urcând 12 grade în doar 18 mile. Mările s-au netezit. Am traversat zidul nordic și suntem în inima Pârâului, dincolo de platoul continental. O oră mai târziu ne ajustăm din nou cursul, pe măsură ce roțile actuale se învârt și acum împing pe partea noastră de port. Am intrat fie într-un cot îndoit al pârâului, măturând spre sud pentru o distanță scurtă, fie poate unul dintre contracurenții care se opun fluxului. La ora 10: 30, ghiontul spre sud este și mai puternic, iar temperatura apei scade la 67,1-un vârtej cu miez rece în afara căii principale a pârâului. Eddy este clar marcat pe imaginile din satelit descărcate de pe Web în acea dimineață. „Este o lume diferită la est de Gulf Stream, nu?”Cannicioni subliniază. Da, este.

treceți sarea

Gulf Stream este literalmente o barieră care protejează apele de coastă mai reci de cele mai calde, apatice din mijlocul Atlanticului. Este, de asemenea, un sistem de livrare a apei calde care permite parizienilor să uite că împărtășesc aceeași latitudine ca Fargo, Dakota de Nord. De la descoperirea sa de către Ponce De Leon în 1513, Gulf Stream a jucat roluri majore în comerțul mondial și chiar a ajutat la ascunderea submarinelor noastre în operațiuni de spionaj subacvatice în timpul Războiului Rece.

fluxul este atât de constant încât este tentant să credem că este de neoprit. Dar, de fapt, oamenii de știință se gândesc acum la de neconceput-Gulf Stream ar putea într-o zi să se închidă, declanșând o epocă de gheață. Și de data asta suntem mastodonții.

o teorie a încălzirii globale pe care o experimentăm acum prezice mai multe ploi în nordul Europei și topirea mai rapidă a gheții în Groenlanda și Oceanul Arctic. Cea mai mare parte a acestei ape dulci și-ar găsi drumul în Atlanticul de Nord, ceea ce ar putea împiedica curgerea Pârâului.

pe măsură ce curentul Golfului călătorește spre nord, apa de suprafață se evaporă, făcându-l mai sărat și mai dens. Milioane de tone din această apă antrenată se scufundă, circulând înapoi spre sud de-a lungul fundului mării. În cele din urmă se întinde, se ridică la suprafață și este tras înapoi spre nord încă o dată de apele scufundate.

dar în scenariul nostru de coșmar, „toată acea apă proaspătă nouă ar putea dilua apa mai sărată, astfel încât să nu se scufunde, închizând în esență banda transportoare”, explică Arthur Mariano, ph.d., un oceanograf fizic al Universității din Miami, care a lucrat la studiile Gulf Stream pentru Marina SUA. „Sună dramatic, dar procesele fizice nu sunt atât de sălbatice. Ar fi nevoie doar de o reducere foarte mică a salinității în Atlanticul de Nord.”Rezultatul final nu va mai fi Gulf Stream așa cum îl știm. Și nu mai sunt ierni moderate sau pescuit bun.

este încă o întrebare deschisă despre cât de departe spre nord ar ajunge curentul dacă s-ar întâmpla acest lucru. Gulf Stream este o parte importantă a girului Atlanticului de Nord în sensul acelor de ceasornic. Începe cu vânturile alizee din nord-est, care, împreună cu efectul Coriolis al pământului care se învârte, creează curentul ecuatorial nordic care curge spre vest. Apa se îngrămădește în Marea Caraibelor și Golful Mexic, unde, după cum am văzut, totul se întâlnește în largul Miami pentru a se îndrepta spre nord.

dacă partea Gulf Stream a gyre-ului Atlantic se descompune din cauza salinității diminuate, căldura Ecuatorială nu ar mai ajunge la nord. Europa și estul Statelor Unite vor fi reci și înzăpezite. Energia solară ar radia înapoi de pe stratul de zăpadă, răcind în continuare planeta. Curenții oceanici afectați negativ ar însemna, de asemenea, o reducere a evaporării și asta ar însemna o atmosferă mai rece datorită reducerii gazelor cu efect de seră. Ceea ce a început ca o tendință moderată în încălzirea globală ar putea scăpa de sub control în scurt timp.

acest lucru nu este fantastic science fiction. Ben Franklin, care a comandat prima hartă a Gulf Stream în 1770, a propus în timpul Războiului Revoluționar American să construiască o taxă uriașă pentru a modifica cursul pârâului și a arunca Marea Britanie într-o epocă de gheață. „Sa întâmplat înainte”, spune Mariano. A existat o mini-eră glaciară care a răcit emisfera nordică acum aproximativ 12.500 de ani. Temperaturile au scăzut în decurs de 10 ani și au rămas așa încă 1.300 de ani. Încă nu este clar ce a provocat-o, dar un lucru este sigur: Gulf Stream a făcut parte din ea și, prin urmare, urmărește îndeaproape.

verificați din nou pentru o actualizare pe ceea ce cititorii găsit în partea lor mici pentru a ajuta la salvarea Gulf Stream. Mulțumesc.