de ce am petrecut două zile în Vientiane

Laos este o țară mult subevaluată. Deși este fără ieșire la mare, râul Mekong curge prin aproape toate orașele sale principale. Vientiane, capitala, se află chiar la granița dintre Laos și Thailanda. În ciuda acestui fapt, nu este o trecere populară pe uscat. O parte din aceasta are legătură cu reputația sa de cea mai plictisitoare capitală de țară din Asia de Sud-Est. Încă nu am vizitat Myanmar, Filipine sau Indonezia, dar cu siguranță văd de ce s-ar crede asta. În timp ce aș recomanda câteva zile în Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore și chiar Phnom Penh, Vientiane are nevoie de una, poate două zile.

în timp ce o zi în centrul orașului Vientiane este suficientă, am citit pe Lonely Planet despre Parcul Național Phou Khao Khouay chiar în afara orașului. Păreau să existe mai multe cascade care merită vizitate, așa că am vrut să petrec o zi acolo! Nu a ieșit așa cum plănuisem (detalii mai jos), dar eu și fratele meu ne-am bucurat totuși de cele două zile în Vientiane.

eu și fratele meu am ajuns foarte devreme, deoarece am avut o sosire la 9 dimineața. Asta a lăsat toată ziua deschisă pentru noi să explorăm orașul! Am fost cazați în Vientiane Hotel de lux, care se află în partea de vest a orașului. Părțile din Vientiane care merită văzute sunt aproape toate în aceeași zonă. Nu este nevoie reală de a lua o mașină sau tuk tuk, care este vestea bună. Vestea proastă este că foarte puțin este demn de văzut, cu excepția centrului de vizitatori COPE.

Muzeul Sisaket

Cost: 10.000 kip

două zile în Vientiane | Vientiane itinerar / ce să fac în Vientiane / lucruri de făcut în Vientiane / Laos itinerar / unde să merg în Vientiane
asta îmi amintește de o fotografie pe care am făcut-o în Bangkok, Thailanda, care arăta aproape exact așa!

cunoscut și sub numele de Wat Si Saket, acesta a fost cel mai ușor templu la care am putut ajunge! Acesta este situat chiar în mijlocul drumului, ceea ce este extrem de convenabil. Ca și alte temple din Asia de Sud – Est, va trebui să purtați pantaloni-dar au fuste învelite în pânză pe care le puteți împrumuta dacă vă puneți pantaloni scurți.

muzeul are o gamă fantastică de statui ale lui Buddha, inclusiv cele care sunt în jurul zidurilor! Deși aspectul este foarte mic, este elegant.

Sisaket este, de asemenea, vizavi de Palatul Prezidențial. Din păcate, nu am putut intra. Nu știu dacă orele sunt ciudate sau dacă Palatul pur și simplu nu este deschis vizitatorilor deloc.

City Pillar Shrine

gratuit

două zile în Vientiane | Vientiane itinerariu | ce să faci în Vientiane | lucruri de făcut în Vientiane | Laos itinerariu | unde să mergi în Vientiane
acest altar arată aproape ca un templu în sine.

pe drumul fratelui meu și al meu spre următorul templu era altarul stâlpului orașului. Întreaga zonă este modestă și ocupă un mic bloc la colțul unei intersecții. Părea că nu era nimic acolo, dar structura stătea foarte ornamentată cu o scară lungă. M-am dus în vârf doar ca să văd un negustor înăuntru. Se pare ca el a fost gestionarea stand suvenir interior.

aparent, acest altar comemorează artefactele găsite în jurul vechiului stâlp al orașului Vientiane în 2007. Este combinația mai multor tradiții antice Lao, inclusiv forma și utilizarea lemnului de santal.

Wat Si Muang

gratuit

Si Muang este un templu mai mic spre partea de est a orașului. Ceea ce a făcut un pic diferit de Sisaket au fost Statuile colorate din jurul ei! Mi-ar recomanda doar dacă aveți timp suplimentar. Totuși, când am fost acolo, am văzut câțiva călugări și oameni religioși intrând și ieșind din templu! Este aproape de Centrul de vizitatori COPE și se simte mai autentic decât Sisaket.

COPE Visitor Center

gratuit

plimbarea prin muzeu vă poate oferi cu adevărat un sentiment al pericolelor cu care se confruntă Laotienii doar trăindu-și viața.

dacă nu faceți nimic altceva în Vientiane, mergeți la Centrul pentru vizitatori COPE! Acesta a fost cel mai complet muzeu despre cicatricile războiului din Vietnam, care s-au vărsat în Laos. În parte, deoarece Laos este o țară atât de puțin populată (mai puțin de 7 milioane), este cea mai puternic bombardată țară din istorie. Ceea ce s-a întâmplat a fost că 580.000 de campanii de bombardament au fost efectuate peste Laos. Multe dintre ele conțineau muniții cu dispersie, care sunt în esență mici bombe într-o bombă mare cu rachete. Ideea este că au o gamă mai mare; cu toate acestea, COPE și alte organizații umanitare estimează că aproximativ 30% din aceste așa-numite bombe nu au explodat încă. Există o mulțime de muzee din Laos despre război și după aceea.

Centrul COPE se concentrează asupra oamenilor, mai ales a laotienilor din mediul rural care au întâlnit accidental aceste bombe (aka UXO, sau ordonanțe neexplodate). Acest lucru duce la o varietate de dizabilități, dintre care majoritatea trebuie remediate acasă. Centrul COPE este sfâșietor, dar extraordinar de educativ. În plus, puteți cumpăra un con de cafea sau înghețată pentru a le susține!

Patuxay, aka poarta Victoriei din Vientiane

Parcul Patuxay de la monumentul Patuxay

această poartă a Victoriei se află pe stradă de la Sisaket, deci poate fi vizitat cu Muzeul Templului. Dacă vrei doar să stai sub poarta pentru ca oamenii să privească și să meargă prin parc, poți! Mi-ar recomanda foarte că plătiți pentru intrarea în partea de sus, deși. Există mai multe zboruri de scări, dar dacă sunt realizabile pentru dvs., puteți găsi o priveliște uimitoare în partea de sus! Punctele de vedere sunt 360. Deși nu sunt atât de înalte, există puține clădiri înalte în Vientiane, astfel încât vizibilitatea dvs. este departe.

Tuk Tuk Safari: cina cu localnicii Food Tour

două zile în Vientiane | Vientiane itinerariul / ce să fac în Vientiane / lucruri de făcut în Vientiane / Laos itinerariul / unde să meargă în Vientiane
aparent, carne BBQ sunt extrem de populare pentru alimente stradă printre localnici!

am văzut compania Tuk Tuk Safari venind foarte recomandată de Lonely Planet, așa că am decis să-i dau o șansă. Cina cu localnicii a sunat ca cea mai bună alegere pentru fratele meu și pentru mine. Ere, omul care deține compania și este singurul ghid turistic, a venit să ne ia de la hotelul nostru. Ne-a dus la piața Anou din apropiere! Deși este mic, am petrecut aproape 2 ore acolo. În acea perioadă nu am văzut alți străini – a fost o experiență foarte locală!

întregul tur a durat aproximativ 3 ore. A fost destul de scump pentru Laos, dar m-am gândit că fratele meu și cu mine nu am fi avut niciodată această experiență dacă nu pentru Ere.

Ziua 2: în afara Vientiane

după ce am explorat în esență toate Vientiane, am aranjat prin hotelul nostru pentru un taxi a doua zi. A venit să ne ia. Am crezut că totul este pentru a merge la Parcul Național Phou Khao Khouay. Lonely Planet a recomandat-o pentru frumusețea și cascadele sale. Am fost un pic confuz când am ajuns la Buddha Park, dar când șoferul a spus că va veni să ne ia într-o oră și apoi vom continua, asta a avut sens. Dar, după Buddha Park, ne-a întrebat dacă vrem să ne întoarcem la hotelul nostru. Asta a început un întreg fiasco despre ceea ce a spus hotelul, și unde am vrut să mergem de fapt. Nu am nici o idee dacă am fost scammed sau a fost o greșeală reală, pentru că am arătat cu siguranță la o hartă a Vientiane, în direcția Parcului Național, atunci când am negociat taxi, în primul rând.

Parcul Național nu era o locație pe care să o poți identifica exact pe Google Maps, așa că următoarea oră s-a dovedit a fi jumătate petrecută de șoferul nostru la telefon, aparent cu ceilalți prieteni ai șoferului, întrebând cum să ajungem acolo. Cealaltă jumătate a fost petrecut vorbind cu noi și la hotel despre ceea ce sa întâmplat, iar hotelul a încercat să ne convingă că au făcut partea lor – deși că a fost discutabil. În cele din urmă, șoferul nostru părea atât de confuz încât am propus să ne întoarcem la Vientiane. După un pic de discuție, am compromis pe o taxă suplimentară (destul de scump, în opinia mea, dar cum nu am angajat un șofer în Laos a fost greu pentru mine să judece). El ne-ar duce la Dansavanh Nam Ngum Resort, un cazinou mare deținut de chinezi, care a trecut cu vederea un lac uimitor. Am plătit 250.000 kip aparent pentru Buddha Park, și apoi 360.000 kip pentru stațiune.

Parcul Buddha(Wat Xieng Khuan)

Cost: 15.000 kip

două zile în Vientiane | Vientiane itinerar / ce să faci în Vientiane | lucruri de făcut în Vientiane | Laos itinerar / unde să mergi în Vientiane
doar câțiva dintre numeroșii Buddha din Parcul Buddha!

drumul spre Buddha Park este extrem de praf, astfel încât 40 de minute sau cam asa ceva într-o mașină este în valoare de ea. Parcul este absolut acoperit de statui Buddha de tot felul. Cele mai multe sunt foarte mari, dar unele sunt mai mici sau seamănă cu o varietate de animale. Există o structură goală pe care o puteți urca, ceea ce vă oferă o priveliște minunată asupra întregului parc! Transportul în parc a fost destul de scump. Deși nu am văzut nicio companie de turism în jurul Vientiane care să ajute cu alte lucruri decât bilete de avion sau autobuz, un pariu bun ar putea fi să vizitați o pensiune. Ei tind să aibă opțiuni mai ieftine pentru backpackers, care nu sunt nici dispuși, nici adesea capabili să folosească transportul privat.

dacă sunteți aici în timpul prânzului, Wat Xieng Khuan are mai multe opțiuni pentru prânz! De cealaltă parte se află și râul Mekong. Dacă sunteți interesat, puteți vedea Thailanda!

Dansavanh Nam Ngum Resort

două zile în Vientiane | Vientiane itinerar | ce să faci în Vientiane | lucruri de făcut în Vientiane | Laos itinerar | unde să mergi în Vientiane
acest lucru pare literalmente că a venit de pe o carte poștală

a fost un mic restaurant și doc pe partea stațiunii pe care fratele meu și cu mine ne-am bucurat. A fost superb! Erau mașini vechi care îmi aminteau de cum mă așteptam să arate Havana, Cuba. În capul navei era un volan care părea perfect instagramabil. De asemenea, aveam opțiuni alimentare și un doc de unde puteau pleca bărcile. Cu toate acestea, comparând timpul petrecut acolo (nu există de fapt lucruri de făcut) și timpul necesar pentru a ajunge acolo, plus costul, cu siguranță nu a meritat. Singura mea consolare este că într-adevăr a fost perfect pitoresc.

piața de noapte în Parcul Chao Anouvong

două zile în Vientiane | itinerariul Vientiane / ce să faci în Vientiane | lucruri de făcut în Vientiane | itinerariul Laos / unde să mergi în Vientiane
puteți cumpăra aproape orice AICI!

aceasta a fost prima dintre numeroasele piețe de noapte la care am mers în Laos! Parcul se află chiar la marginea râului Mekong, deși există o barieră ciudată de vegetație rară între țărm/parc și râul în sine.

înainte de apusul soarelui, puteți vedea mai multe grupuri de oameni care fac grupul Zumba în aer liber! Costă 5.000 kip să se alăture (foarte ieftin). Chiar lângă ea este piața de noapte! Cu siguranță nu era la fel de mare ca cele din Vang Vieng sau Luang Prabang, dar părea mai local. În timp ce cumpărătorii de pe celelalte piețe erau toți turiști și călători, cumpărătorii din Vientiane erau în mare parte localnici. Au o mare varietate de haine și suveniruri clasice din Asia de Sud-Est și lucruri pe care localnicii le-ar folosi mai mult. Opțiunile alimentare nu sunt mari, dar am reușit să găsim niște pui înainte de a merge acasă!

hituri de 2 zile în Vientiane

fratele meu și cu mine am avut pași greșiți și lucrurile nu au ieșit perfect. Cu toate acestea, cred că Vientiane a oferit un amestec bun de experiență tradițională din Asia de Sud-Est și ceva care să mă țină pe degetele de la picioare. Este un oraș ușor de navigat, care nu va costa foarte mult pentru a explora. Aici, mult mai mult decât celelalte trei orașe pe care le-am vizitat, puteți obține o senzație mult mai bună pentru viața locală decât oriunde altundeva. Nu va fi ușor de găsit, dar cu siguranță merită efortul.

ratări de 2 zile în Vientiane

dacă vă place entuziasmul sau cultura antică, probabil că nu vă veți bucura de Vientiane. Orașul este mai puțin o destinație turistică și mai mult un loc în care Laotienii vin să lucreze. Am fost foarte neimpresionat de neînțelegerea care s-a întâmplat în a doua zi în oraș și, chiar dacă stațiunea și Parcul Buddha erau atracții minunate, nu au putut compensa supărarea de a ajunge acolo. Templele din Centrul orașului au fost frumoase, dar nu au ieșit în evidență. Acest lucru, sincer, ar putea fi spus pentru întregul oraș.

doriți să fixați acest post pentru mai târziu?

două zile în Vientiane | Vientiane itinerar | ce să faci în Vientiane | lucruri de făcut în Vientiane | Laos itinerar / unde să mergi în Vientiane