clopotele Sfântului Ioan recenzie

doctor-who-series-bells-poster-c-landscape

Clint Hassell dă verdictul său cu privire la deschiderea din 2013.

eu nu sunt înrădăcinare pentru Clara.

acolo, am spus-o. Jenna-Louise Coleman este destul de plăcută și cu siguranță și-a îndeplinit promisiunea de a vorbi chiar mai repede decât Matt Smith, dar, până acum, Doctor Who mi-a dat puține motive să vreau ca această Clara să călătorească cu doctorul. Clara-as-Oswin a fost o petardă și un geniu, Clara-ca-guvernantă Montague a fost devotat și feisty, iar tânăra Clara a fost empatică și înțeleaptă. Clara pe care o întâlnim în „clopotele Sfântului Ioan” pare a fi încă o tânără, drăguță, nemotivată, britanică modernă, care să servească drept însoțitoare a medicului. Singura trăsătură definitorie a Clarei este că a murit de două ori, doar pentru a reapărea într-un moment diferit . . . ceea ce este bine, deoarece medicul nu este interesat de personajul ei, ci de misterul pe care îl prezintă. După ce tocmai am petrecut trei ani urmărind acele arcuri de poveste exacte care se joacă cu Amy, Rory și River, nu găsesc niciun motiv să mă implic emoțional în povestea reașezată a Clarei.

cu siguranță nu ajută faptul că „clopotele Sfântului Ioan” conține multe puncte de complot folosite anterior de Steven Moffat în propriile sale scenarii: telefonul TARDIS sună („copilul gol”), un monstru imită un personaj cunoscut anterior protagonistului ca unul dintr-o carte pentru copii („Pandorica se deschide”), oamenii sunt încărcați ca date computerizate și mașinile se întorc pentru a dezvălui fețe umane („tăcerea în bibliotecă”/” Pădurea morților”), doctorul folosește un robot ca stand – in („nunta cântecului râului”) – heck, chiar și introducerea” nu faceți clic „amintește de avertismentul” nu clipi „al lui Zece din” clipi.”Adăugați la faptul că Jammie Dodgers, un slam pe Twitter, și încă o declarație de” Doctor who?”și acest episod devine o pilotă patchwork a scenariilor anterioare ale lui Moffat.

the-bells-of-saint-john-poze-Lot-(1)

the-bells-of-saint-john-poze-Lot-(1)

o altă problemă inerentă cu „clopotele Sfântului Ioan” este că scenariul se bazează de două ori pe hacking-ul computerului ca dispozitiv de complot. În timp ce înțeleg necesitatea acestei scurtături narative, ambele scene sunt lipsite de orice tensiune reală, deoarece doctorul și Clara par să reușească doar prin tastarea falsă într-un ritm febril pe un laptop mic. Cele două scene nu au acțiune și ingeniozitatea mărcii medicului – ambele fiind mai bine demonstrate atunci când medicul și Clara pilotează avionul sau când medicul trimite lingura pentru a o încărca pe domnișoara Kizlet pe Internet.

acestea fiind spuse, există lucruri de care să te bucuri în „clopotele Sfântului Ioan.”Ideea de a aprinde toate luminile dintr – un cartier, în timp ce în același timp a înnegrit toată Londra – creând astfel o țintă vizibilă pentru un avion care se prăbușește-a fost inteligentă în simplitatea sa. Nu am fost atât de încântat de un punct de complot scris de Moffat de când doctorul a învins tăcerile în ” ziua lunii.”

de asemenea, aplaud împușcătura aparent continuă a doctorului care o trage pe Clara de pe stradă în fața casei sale, în TARDIS și apoi în cabina unui avion aerian. O scenă similară a fost realizată folosind efecte practice (adică non-digitale) pentru a demonstra funcționarea interioară a Centrului de bunătate, în „fata care a așteptat.”Clipul din” clopotele Sfântului Ioan ” este cu siguranță mai cinetic și, dacă efectele digitale folosite pentru a masca tăieturile dintre cele trei fotografii combinate pentru a forma scena nu atât de spectaculos de îngrozitoare, scena ar fi un punct culminant al seriei reînviate.

Seria 7 Partea 2 galerie 1 (2)

Seria 7 Partea 2 galerie 1 (2)

deși Eccleston și Tennant îl înfățișau fiecare pe Doctor în mod diferit – nouă mai distrași și mai morocănoși, zece mai fermecători și mai urbani – amândoi îl înfățișau pe Doctor nu doar ca fiind manierat social, ci ca magnetic. Eleven a fost caracterizat ca fiind din ce în ce mai imatur, portretizarea lui Smith subliniind natura ciudată și extraterestră a doctorului. În timp ce efectul combinat a dat câteva rezultate hilar – dansul „girafei beat” al lui Matt la nunta iazurilor fiind preferatul meu personal – este dificil să-mi imaginez că Eleven poate aluneca perfect într-o petrecere, așa cum, să zicem, zece au făcut-o în „Voyage of the Damned” sau „unicornul și viespea”.”Scena în care Eleven aduce un pahar de apă, flori și prăjituri la patul unei Clarei inconștiente îmi amintește că, în ciuda diferențelor dintre personalitatea lui Eleven, el este încă doctorul și că este încă capabil să se raporteze la umanitate într-o manieră matură.

faptul că scrisul de mână al tinerei Clara a devenit din ce în ce mai adult pe măsură ce îmbătrânea – după cum reiese din coperta interioară a cărții sale de călătorie – mă face să zâmbesc și este probabil singurul moment din acest episod în care am înrădăcinat-o să călătorească cu medicul. Aș prefera ca povestea Clarei să fie doctorul care o duce să viziteze toate cele 101 Locuri de văzut, doar dintr-o perspectivă mai creativă „tot timpul și spațiul”. („Nu vedeți doar piramidele, vedeți când au fost construite”, de exemplu.)

Seria-7-Partea-2-în curând-trailer-(12)

Seria-7-Partea-2-în curând-trailer-(12)

o altă soluție: scena cu doctorul și Clara călărind o motocicletă pe străzile Londrei este atât contrară continuității, cât și o scuză extrem de prostească pentru a-l arăta pe Doctor pe o motocicletă. Mi-aș dori ca cei doi să călărească noul său „quadracycle”.

în timp ce găsesc complotul lipsit de lumină, îmi place cu adevărat o mare parte din dialogul episodului. Scenariul lui Moffat are mai multe linii ucigașe:

• „unsprezece e cel mai bun. O să plângi.”
  • ” este ca nemurirea. Doar fatal.”
  • ” este o mașină a timpului – nu trebuie să aștepți niciodată micul dejun.”
  • „oricine ne Urmărește a petrecut toată noaptea căutându-ne. Ești obosit? Ei bine, atunci imaginați – vă cum se simt-au venit drum lung rotund.”
  • ” nu pot spune viitorul, doar lucrez acolo.”

îmi place în mod deosebit teaserul de pre-credite, în special momentul înfiorător, sfâșietor, când îți dai seama că tânărul este deja prins în interiorul Internetului și că avertismentul/apelul său de ajutor va rămâne nesocotit. Mai mult, apreciez diferitele fotografii de locație care stabilesc răspândirea marilor informații în alte țări, inclusiv Franța, China și SUA. Aceste scurte clipuri – în special femeia care vorbește în Chineza ei nativă-extind calitatea epică a episodului și demonstrează că doctorul este protectorul Pământului, nu doar al Angliei moderne.

cine este” femeia din magazin „care descrie numărul de telefon al medicului ca fiind”cea mai bună linie de ajutor acolo”? „‘În univers’, a spus ea „- cine ar putea fi „ea”? Rose Tyler a lucrat într – un magazin, dar asta a fost înainte de a-l întâlni pe Doctor-care a aruncat în aer faimosul Henrik la doar câteva minute după ce cei doi s-au întâlnit. („Mă bucur să te cunosc, Rose. Fugi pentru viața ta!”) Martha Jones a lucrat într-un magazin . . . în 1969. Cred că femeia în cauză este Sally Sparrow, care lucrează din magazinul de cărți antice/DVD rare pe care l – a deschis cu Larry Nightingale la sfârșitul „Blink”-o referință subtilă la încă un episod scris de Moffat. Poate că ea este cea care i-a vândut Clarei o copie a editorului de cărți de la mijlocul secolului trecut Amelia Williams’ Summer Falls?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.